02 Mac 2011

Petua nak tau jantina baby???

penah dengaq pasal benda nie??? al-maklumlah, sejak masuk group bakal ibu nie, tahap kepekaan aku terhadap isu-isu sedemikian semakin meningkat sehingga ke tahap tera, giga, mega....hahahaha
aku nie xdak la dibesarkan dalam family yang penuh dgn petua n pantang larang....tapi ada la orang-orang yg suker share ngan aku bab nie.... =)


tapi kan, sejak2 perot aku semakin membesar ni, terasa diri ini dilayani bak puteri raja....hahahaha...gelak guling-guling....tau sebab pa??? slama ni kalau kt opis, kenai or tak, senyum ja....tapi lani, hat tak kenai pun leh sembang.....ayat biasa yg akan ditanya, 'dah brapa bulan???', 'due bila?', 'dah scan?', 'alah teruk dak?'....wah, rasa cam orang concern gila, terasa diambil peduli ketika itu...padahal depa sume tu nak tau ja....wakakaka


haaaa, berbalik kepada motif aku.....petua nak tau jantina baby.....ada byk yg aku dengaq....


1 - kalau time mengandung tue, alah teruk sangat, buat tu xleh, buat ni xleh, badan lemau cam roti masuk angin ja...itu tandanya   = gegurl  (eh,kalau suma benda xleh wat, sapa nak tolong ko buat suma tu???)


2 - kuat makan seafood...contoh cam udang, sotong, ikan....ala, hidupan di lautan...orang cakap tu  boboy....so, yg kuat makan ikan, daging...maknanya ank gegurl la ek....leh caya???


3 - kalau time peknen tue, muke ko berseri-seri je.....belemoih pon dak, nampak semangat ja....hat nie ada org kata boboy, ada org kata gegurl....ntah, aku pon tatau...sebab ada org cakap...bukan aku cakap....kalau muka berseri2 tu, anak laki....kalau anak pompuan, muka mak kurang seri sbb bb tarik seri mak dia....kuat kan bb ko nie....  T___T


4 - tengok perot.....cuba try test tengok perot ibu-ibu ngandung nie....jgn pulak ko gatai-gatai tangan nk pie sentuh perot org tu, mau makan burger daging kasut la gamaknya....huang3....maksud aku, cuba tengok....perot orang tue bulat ka bujur.....ada aku dengaq, kalau perot ibu ngandung tue bujur, maknanya boboy....kalau perot tu bolat semacam ja, maknanya gegurl....ehem3, meh la tengok perot i...bujur ka bolat??? hahahha (cam laki aku, kalau pie shoping complex ka, kuaq makan ka, pie klinik nk checkup ka.....dia pulak yg hover2 tengok perot org....satgi dia mula la, 'tu anak laki la tue, perot bujuq ja'.....laki ko ada nak teguq perot org len mcm tu??? perot bini dia pon dia tak rasa nk  tengok dok kalut tengok perot bini org....mau kena cepuk jugak satgi....hahahaha)


5 - okeh, utk ibu-ibu mengandung....nak tau bb yg dikandungkan tue boboy or gegurl, sila cari bb yg umur dalam 2-5 bulan, lebih kurang la..(kalau cari hat 1 taon, xyah gatai-gatai nak suh dia tekap kaki kat perot, dia tendang lagi ada la....muahahaha....) letak kaki bb tue betoi2 kat perot....kalau bb yg pijak tu gegurl, kaki dia melekat elok ja kat perot kita, itu tandanya bb boy.....tapi kalau kaki bb tu tendang-tendang, xreti nk duduk elok2 ats perot, siap jadik kungfu kid lagi, itu tandanya bb gegurl....kira cam bateri la....cas ++ = -....kalau -+ = +....   =)


6 - bak kata bos lama aku ex-bos, 'sy buleh nak tau jantina baby, tapi syarat dia sy kena pegang perot tu dulu'....ko gila nak bagi bos pegang perot????? nak cari tapak kasut kat pala ka???? I tak sanggup....hahahaha....bek bagi doctor yang cek dr bos aku yg pegang....muahahahaha (bos aku kan sporting abeh, dia melawak ja tue....jgn pie bagi kat dia plak na....I tak sanggup tengok....kahkahkahkah)



Tiada ulasan :