11 Mac 2011

AKU BUDAK KAMPONGGGG!!!!

SETUJU!!!!
anda tak perlu merasa malu utk mengaku bahawa anda adalah budak kampung....cam haku...siap orang leh cakap kampung aku tue tempat jin bertendang bagai...helllloooo, tempat jin bertendang la besh....muahahahaha
berdirilah di bumi yang nyata, ingatlah asal usul anda  :)

ni suma gara-gara hotchat hot.fm pagi tadi la.....FF kan budak bandar...pastu dok begadoh ngan si AG n faizal...tetiba aku teringat zaman dolu-dolu....zaman kekampungan aku yang sangat menyerlah....buas nak mammmmmmm.....memang kalau ingat balik, aku rasa cam malu sesangat....leh gelak sorang2...hahahahahaha

aku ingat lagi, dolu duduk kuates sekolah...yela, arwah ayah kan cikgu..nk kuaq dari kawasan sekolah tue kena lintas jalan raya....agak2 kalau kecik2, ada mak bapak harap ka anak2 lintas jalan seniri??? eh, cita kelaut....aku dh lupa cita nie....hahahaha
cita lain la ye....
ha, masa nie aku umoq 5 taon....5 taon kan dh kena pie tadika...pie n balik tadika seniri je, umah dekat..satu ari tu, aku balik tadika ngan kakak aku, si tun....dia 6 taon..masa otw balik tue, lalu tepi rumah kedai...umah cousin aku jugak...ada la mak ayam + anak2 ayam tengah patuk-patuk makanan...budak2, tengok  mak bapak anak ayam ja syok nk pie tangkap...anak ayam kan comel cam aku wonderpets...lagi la gila baban nak pie tangkap...penah tengok mak ayam mengamuk time orang ligan anak dia????? haaaa, aku la salah sorang mangsa keadaan....bukan aku ligan anak ayam tue, mak ayam yang ligan aku....huwaaaaaaaaaaa, kan dah lari lintang pukang tak cukup tanah...tobat tak mau buat dah....sob3

untuk pengetahuan, aku nie adalah salah sorang anak yang suka ikot pala seniri...yang jadi mangsa kak aku, si tun tu ha....aku adik, tapi aku la mcm kakak...sebab tue aku kawen dulu dari dia....hahahahahaha
aku ingat lagi...balik dari tadika, letak2 beg kat umah terus zasssssss!!!!!! aku ajak kak aku pie umah member....mak tak dan jumpak, men kuaq ja....kak aku ni tak brani, tapi aku kan pandai bodek...dia ikut ja...pie umah sorang member tue, dia xdak...okeh, ada member lain....pie lepak umah member tue, siap pie makan kat sana lagi...(mmg muka jenis tak malu)....dekat maghrib baru reti nak balik umah....
tu pon takut-takut....masuk ikot pintu dapoq...tengok suma org wat tatau...fuhhhhh, lega....tapi kan, kak aku yang sulung tu ada...dia panggil kami, ikat kat kusyen....ikat ngan tali,okeh....yang kak aku lagi sorang tue, bleh plak dok makan nasik depan tv, wat tatau ja kat kami dua....huwaaaaaa, kena lagik......xdak sapa tolong...menci!!!! akan aku ingat sampai mati kejadian tersebut  T_____T

byk cita nie....tapi amik yang aku ingat sampai mati la na....  ^___^
masuk darjah 1, dah pindah umah sebab ayah dah pencen...time nie lagi menjadi2 la keganasan yang aku buat....aku, kak aku (tun) and anak menakan pupu kot (depa ni lg tua dari kami)...konon2 nk cari duet lebih...al-maklumlah, budak kampung....nak mintak duet kat mak ayah, satgi makan kasut plak...pie la kami nie masuk utan, cari buah-buah utan, ambik belimbing buluh tepi jalan (dah la pokok orang...hahaha)...pastu cari port baeeeek punya, pie juai.....muahahahahaha...leh bayang keadaan time tu cam na???? kami dok bawah pokok rambutan tepi jalan, x laku...org kampung lalu wat tatau ja....pindah pie tempat len, tak laku jugak...alih2 balik umah makan nasik.....hahahahahaha
lagik 1 kesah...still ngan orang yang sama....tunggu ayam berteloq...ntah ayam kampung sapa pon tatau...bila mak ayam tue bangun, siap leh chup tu teloq aku, tu teloq hang....amik sorang sebijik....balik umah goreng, siap menipu mak ngah aku, gitau teloq ayam nie ada orang bagi (cousin yg bukak kedai runcit tu)...gila keji....hahahahahaha

pagi tadi, faizal ada sebut pasal congkak....si FF nie x penah men congkat atas tanah okeh....aku???? bukan setakat congkak, men tuju kasut, men bola, men jengket-jengket, suma kat tanah....see, aku kan anak kampong sejati....wakakakaa...korek 6 lubang, kat ujung buat besaq sikit untuk rumah dia....carik bijik getah tu jadi buah dia....bila men ja, penuh tanah + pasiaq lekat kat kuku.....yang syoknya, men pas ujan....lubang penuh ayaq.....kaut buang ayaq tue, men....tangan konpom dah macam men ayaq acaq....hahahahaha...tu x kira lagi aku pie cari tudung tin, boh pasiaq atas tue....amik mancis, nyala api....boh ayaq sikit kat pasiaq...rasa cam chef yang superrrrbbbbb gila dh time tu.... 

mandi sungai???? itu sangat x leh dilupakan....(masa dok umah skolah dulu aku penah lemas, kawan abg aku tolong pie selamat...dah la mandi bugil, malusss okeh...lani kawan abg aku dah arwah, tp dulu kalau jumpa dia konpom malu...siap tak ngaku yang aku la lemas time tue....hahahahaha)
time dah besaq sikit, pindah masuk umah baru...asal ari rabu petang kalau tadak koko (kurikulum), konpom aku akan ajak kawan2 mandi sungai...laki pompuan okeh...time tue kan gedik2 sikit, tu yang ajak budak laki skali tue....kalau mak dh masak, tapau la nasik  pie makan tepi sungai....pastu siap bawak penapis kecik + mancis...tau nak buat apa???? tangkap udang....hahahahahaha....
ayaq cetek nak mammmmmm, ada ati nak tangkap udang....udang plak hat besaq udang kering tu ja.....bila skali sauk, x dapat...xpa, sauk lagi....dapat...meloncat-loncat...kumpul banyak-banyak, then cari lidi...cucuk udang tu, bakaq....kadang sampai lidi pon tebakaq skali....pastu makan...ouhhhhhh, nikmatnya.....hahahahaha...udang hangit hitam melegam pon rasa cam udang KFC...

haaaa, lg 1....ayam glok-glok, tau??? alaaaaa, ayam belanda tue....aku rasa kisah idup aku nie tak lari dari kisah ayam kot.....mentang-mentang la aku nie kategori ayam kenek  katik yang comel tue, suma kisah aku suma pasal ayam....hahahaha
dolu-dolu,aku nie serba boleh....bukan serba boleh apa, serba boleh pie atoq umah kawan-kawan 1-1....siap tidoq makan kat umah member lagi...ngan arwah ayah dh banyak kali aku kena, tapi x reti nk insap...hahahaha
ada sorang member nie, umah dia agak jauh nun di hujung kampung....dalam utan pokok getah + kelapa sawit...ahhhh, itu tak jadik hal la utk budak kampong cam aku nie....nampak kera??? xpa, lalu jalan lain....asalkan aku sampai umah kawan aku tue.... :)
sekali tue, aku nak pie tanya pasal qeja skolah kot...jalan lenggang-lenggok siap bawak payung bagai, pas ujan la konon...nak sampai umah dia, aku heran awat orang pakat dok berlari....tengok tu kawan-kawan aku jugak...bila jalan sikit depa dah terjerit-jerit...pasai apa.....owhhhh, rupa-rupanya depa nie dok pie acan ayam glok-glok nie....ada 2 ekoq, jantan n betina...sapa ja pie acah dia, lalu tepi dia ka konpom kena ligan....tak terkecuali aku....depa lari, aku skali la ikot....sakit kot ayam tue patuk.....ngan payung tehuyung hayang....hahahahaha, comel kan saat-saat tue.... ;)

ada lagi nak share...tapi aku banyak qeja...tapi yang ni la antara moment-moment yang aku xleh lupa....pagi tadi otw pie opis, saja cakap kat laki aku, 'ha, abg tatau bini abg nie dulu mcm mana.....abg tak rasa suma tue, abg kan orang flat....ayg orang kampung'.... T_T
tu la rugi membesar kat umah flat...cam haku gak senang....mandi kat telaga tue suma celah jari jelah....tak kira lagi duduk umah tadak letrik bagai, hangkut ayaq sana sini...naseb baek la membesaq jadi orang......kalau jadi hantu, cian kat mak ayah aku.....muahahahaha



4 ulasan :

Siti Nurazlinda berkata...

panjang nya entry. semput linda nak baca. btw, entry best ! linda sokong statement akak 200%. :)

pakteh wawan berkata...

setuju2..follow kamu heee :)

Tanpa Nama berkata...

kita sama 10 x 10.haha

zulhusna berkata...

linda : hahahaha...tq for reading me....naseb baek dah stop, ingat nak sambung lagik...keh
pakteh wawan : i pollowwww
tanpa nama : bukan 10, 100 x 100 kot