27 Julai 2015

Zara nak jadi kakak!!!

Alhamdulillah....banyak berita baik untuk tahun 2015 nie.....yang terbaru tapi tak baru sangat la, Zara nak jadi kakak!!! yippaaaaaaaaaa.....*lompatbintang*

Kalau ikutkan due, insyaAllah hujung taon nie....tapi kalau boleh, aku dengan Pak Zul nak la dia keluar 1 Jan 2016 ka, 2 Jan 2016 ka....boleh cenggitu??? hahaha...tak kisahla bila nak keluar pun, asalkan baby sihat sudah....sekarang nie pun dah 4 months ++...syukur sangat....diberi sekali lagi rezeki + pengalaman untuk mengandung

Pagi tadi aku dah call Hospital Putrajaya....sebab aku nak booking yang Full Paying Patient (FPP) tu....maksudnya aku nak booking katil + doctor untuk merawat aku masa deliver nanti....dah bagi nama, tunggu nurse call balik untuk setkan appointment.....FPP nie lebih kurang macam swasta tapi kat hospital kerajaan....pesakit layak untuk pilih gynae sendiri, katil sendiri + apa-apa rawatan yang nak dibuat atas kita mesti melalui gynae yang kita pilih....doctor lain tak boleh nak usik kita sekalipun nak cek 'jalan' if tak dapat permission....ward pun lain dari pesakit biasa....cumanya even keja kerajaan, tetap kena bayar la.....min RM3000...tapi kalau rawatan yang kita dapat tu tak sampai 3k, depa bagi la balik duit balance....if tetiba kena operate or apa-apa ja, maybe lebih dari 3k, kena la tambah sikt lagi....

Aku bukan apa, nak selamat bersalin kat Putrajaya, salah satu jalan ambik FPP ni lah....kalau tak ambik, pastu masa nak deliver tu tengok katil penuh, besar kemungkinan akan ditolak ke Hospital Kajang @ Hospital Serdang.....aku ni, dulu Haiqal rezeki dia kat Putrajaya....Zara memang kat Kedah...kalau boleh yang no 3 ni, nak la Putrajaya....sebabnya senang aku nak ingat ic anak-anak....kang sorang Kedah, sorang Putrajaya, sorang Selangor, sorang KL, pening ar!!! ekekekeke....Pak Zul pun dah bagi permission untuk apply FPP tu....seb baik semalam ada jugak sembang ngan Pak Zul pasal FPP nie....dia la desak aku call awal-awal, kang takut penuh....tadi aku call pun nurse dah cakap, depa dah open untuk duedate Disember....huwaaaaaaaaaa, seb baik aku call...kalau tak, kot tak dan nak apply FPP nie...

Ni pun aku tengah susah ati menunggu nurse Hospital Putrajaya tu call balik....sonyap yo....boleh ke idok aku apply FPP ni....ouh ya, petang nie checkup lagi....sebabnya hb low...10.6....dari Haiqal, Zara....mesti hb low....dugaan sungguh jadi ibu mengandung nie kan....cumanya dah tak muntah-muntah macam dulu....makan muntah, gosok gigi muntah....batuk muntah....buang kahak muntah....last checkup orang ngandung berat naik, aku berat turun...seb baik bulan posa, nurse tak dak la bising...siap suh cover balik berat tu....so, inilah masanya...makan makan dan makan....

Okeilah, nanti kita update lagi na.....nak siap-siap pie klinik pulak nie....daaaaaa


Kakak to be....habeh la adik dia nanti  ;)

1 ulasan :

Sara berkata...

Alhamdullilah syukur dan tahniah akak. Saya doakan yang terbaik untuk akak dan seisi keluarga. Semoga semuanya selamat dan diberkati oleh ilahi. Amin.