26 Julai 2013

terkilan ;( ;( ;(

semalam, aku text tailor baju raya aku ngan Zara.....aku tanya baju sempat siap ka dak sebab Jumaat minggu depan aku dah nak balik kampung.....pastu kakak tailor tu jawab....baju semua dah siap....wah, kemain hepi la  aku bila mengenangkan raya taon nie aku sedondon dengan Zara.....raya taon lepas tak sempat, Zara tak mau keluaq lagi time tu....raya ke 6 baru dia uweeeeek uweeeeeeeeekkk....jadi taon ni, aku gigih semacam sikit la.....punya semangat aku keluar rehat awal, mula-mula nak pie Maybank, nak tukar duit 5 hengget.....semalam nak tukar kat Bank Muamalat, tapi tak dek pulak duit baru.....bila kawan aku bagitau dia tukar kat Maybank semua dapat duit baru, terus la aku serbu......tapi tu la, langkah kiri kot....aku sampai bank dalam pukul 11.50 pagi.....masuk je bank tengok dia ada tulis untuk pertukaran duit raya sampai pukul 11.30 pagi ja....pastu sambung pulak pukul 12.45 tengahari.....aku ni nak pie Bangi pulak....apa lagi, pecut la cooper aku pie Bangi.....

bila sampai kat kedai tailor tu, aku cakap nak ambik baju....awal-awal masuk kedai dah nampak baju aku....lawa jugak even simple gilos.....pehtu akak tu bawak la semua baju aku plus baju Zara......pastu aku heran, pesaipa baju Zara ada selai ja.....bila tanya kakak tailor, dia cakap 'eh, hari tu memang nak buat 2 ka?'.....dia kata kain x cukup kalau nak buat pun sebab bidang 60 tapi tetap 3 meter setengah....aku time tu muka dah lain....tapi tu la, style aku nie tak suka melenting tak tentu pasal....cuma agak terkilan la.....sebab dah plan nak pakai baju yang sejibik ngan Zara....kalau aku tau dari hari tu kain tak cukup, aku tak kan tempah baju....baik aku beli baju siap, boleh dapat lagi elok dari yang aku tempah tu....nak buat macam mana, dah nasib badan....pastu kakak tailor tu cakap, tak pa...kalau nak sama jugak kang cari lain, hantar....akak cuba siapkan sebelum balik kampung....see, tu je lah penyelesaiannya.....aku pie lagi sekali Gulatis Bangi, tak dak yang berkenan + tak dak yang matching kaler baju aku tue....haih, tak dak rezeki la aku nak sedondon nie.....nak kena cari baju lain pulak....serius, terus tak dak mood nak cari baju raya  T_____T

Tiada ulasan :