04 Julai 2013

Doa Dhuha (UNIC)


semalam, aku dok sembang dengan budak opis....gossip lah konon-kononnya....bukan yang negatif, yang positif....ada sorang pegawai tempat aku.....anak dia baru-baru ni dapat surat pengiktirafan ka surat apa ntah sebagai 'doktor'.....seronok ja aku tengok muka pegawai aku tu masa dok sembang ngan dia....bila dia cakap 'eh, anak saya baru dapat surat  Doktor semalam...bace tu seronok je' sambil tersenyum-senyum.....aku pun tumpang hepi....terus aku angkat tangan doa 'Ya Allah Ya Tuhanku, bagila anak aku jugak jadi doktor...Aminnnnn'....pastu pegawai aku tu cakap 'eh, tak nak anak jadi hafiz ke?'.....wahhhhhhh, soalan....sape tak mau anak jadi hafiz + hafizah....pada pengetahuan aku yang cetek ni, anak-anak yang bergelar hafiz + hafizah dekat akhirat nanti dia boleh pilih 10 orang untuk dimasukkan ke dalam syurga....Ya Allah, bayangkan kalau kita sekeluarga duduk dalam syurga sama-sama...baru niat nak makan buah anggur, tengok-tengok dah sampai depan mata....baru teringin nak minum air sirap, tengok-tengok dah dok kat sebelah...nak makan kfc, nak makan tomyam...semua ada....benda apa yang tak dak kat syurga habaq mai sat kat aku????Subhanallah....syukur tak terhingga....semoga Dia permudahkan urusanku untuk menguruskan anak-anak ke arah itu.....aminnnnnnnn

okei, sambung cita....pastu kawan aku cakap la,'ala, ko doa je banyak-banyak...doa mak ni kan makbul....pastu ko sunat dhuha'.....pastu depa cakap la orang itu ini selalu jugak buat dhuha kat opis....aku??? rasa macam tak penah pon  ;(...teruk kan....tapi aku tak yah tengok orang lain la....bos aku sendiri...tiap-tiap hari....tak payah cari dia kat mana kalau mai opis dari pukul 8.00 - 8.30 pagi...memang kat surau jelah tempat dia.....anak-anak dia ramai....aku 15 orang adik-beradik...bos aku, anak dia 9 ke 11 orang ntah...ramai kan....tapi, yang boleh membuatkan aku kagum dengan dia....anak-anak dia kalau bukan qeja doktor, engineer lah....dua tu ja...hebat kan....dalam mencari harta dunia, tapi harta akhirat pun dia tak lupa....gila kagum....tapi, aura dia tu tak berapa sampai kat PA dia nie lagi kot...muahahaha...tapi mudah-mudahan aku jugak boleh ikut jejak langkah bos aku tu...kita ambik yang positif dah la...yang negatif tu, tutup mata, letak kat belakang...tinggalkan jauh-jauh....jadi apa lagi, sempena bulan mulia nie, dengan saki-baki Syaaban menuju Ramadhan nie, mana tau ada 'nur' yang Dia nak sampaikan kepada hamba-hambaNya, kan? 

Tiada ulasan :