23 Julai 2013

dak kecik

pejam celik pejam celik, dah besaq pun anak-anak aku......Haiqal hari nie dah genap 2 tahun 3 bulan.....Zara pulak esok genap 11 bulan.....cepatnya masa......serius aku tak tipu, besarkan anak-anak yang lebih kurang sebaya nie macam tak terasa masa tu berjalan......dulu masa Haiqal sorang, asyik dok bilang hari.....cepat la Haiqal merangkak...cepat la Haiqal berjalan....berlari.....ni time Zara, kadang tertukar, Zara tumbuh gigi brapa bulan ntah...kang tetuko dengan abang dia pulak.....heeeeeeeeeee....sungguh sweet moment tersebut.....*mak hover*

Now Zara dah boleh berjalan.....hoyeeeeeeeeee...minggu lepas lagi dia dah mula menapak setapak dua....tapi takut-takut nak angkat kaki....masa balik kampung baru nie pulak macam tu jugak....kat kampung aku tak kesah sangat, sebab rumah tu luas...nak merayap mana, pie la....jangan dok kutip taik cicak masuk mulut sudah....memang rumah kampung tu very the banyak cicak + taik-taiknya.....tensi aku kalau tetiba terpijak....hohohoho...lagipun rumah kampung lantai dia bukan mozek....tikar getah....tikar getah tu pulak dah rasa macam lembut je sebab dah double triple dengan tikar getah yang lama.....agak-agak Zara jatuh tersembam pun idok ler sakit sangat....aku rasa la....kalau tak, kompom anak dara aku tu meraung satu rumah...muahahahahaha




budak ni tak reti duduk diam buang sesaat......ko letak, zupppp terus dia pie merata....bawah meja, tolak kerusi...pie dapoq main bakul sampah....kang dia pie main basikal Haiqal.....agak-agak ada benda kat tangan, kang dia sorok bawah sofa.....penuh barang bawah sofa dengan rak tv....dah la mak ko ni pemalas, aku tak kutip-kutip pun lagi menatang apa yang anak aku sumbat....bila dia tengok aku tengah kemas bakul mainan, cepat-cepat dia pie....sampai ja kat bakul tu, dia tuangkan balik....hoihhh, ini boleh mendatangkan marah....aku balik pasar, beli tomato dua bijik.....Zara kan penyibuk, kalut masuk dapoq....nampak tomato, dia ingat ball kot....dia ambik la dok golek merata....pastu sumbat dalam mulut....berlubang habih tomato aku....gambaq atas tu tengah gigit tomato la tu....adik aku cakap Zara makan epal....aah, epal versi tomato....hahahahaha

geram sangat ngan budak nie....dah la 2 beradik ni, asal abang berak ja....tunggu sat, satgi adik pulak.......pastu bila adik berak lagi sekali, kang abang dia pun berak lagi......semalam budak-budak ni berak 2 kali.....haiqal lagi syok, time orang nak azan tu lah dia mai tepuk aku, 'mama mama....u uhhhh'....gud job son, gud job....tunggulah ye, mama nak isi minyak dulu....kang basuh berak dulu, tak lalu makan pulak aku....apak dia lani kemain senang....berak ja, mama....berak ja, mama....papa tu asyik ngan henpon men candy crush....sakit pulak ati aku....tapi kan, aku perasan laki aku nie.....kadang tu memang aku dah hangin satu badan, muka sikit pun tak manis dia......kadang terbawak-bawak perasaan tu dari pagi sampai petang....laki aku gak rilex, buat-buat macam tak dak benda....pastu ok macam tu balik la....ko daya nak layan??? stresssssss mak

Tiada ulasan :