30 Julai 2013

Berbuka Puasa di Skyview@11

minggu lepas kot....aku memang tak masak....alasan??? bahan tak dak...minyak habis, ikan ayam udang semua tak beli...so papa ajak berbuka kat luaq....pehtu ada member bagitau dekat Jabatan Peguam Negara, Presint 4 tu ada buat buffet ramadhan....kat Skyview@11....kami pun terjah la....pestime try buffet ramadhan untuk taon nie  ;)




puding roti + caramel....ntah betoi ke tak nie nama dia...tak hengat dah....muahahahaha




desert.....sedap...yang kaler putih  yang macam kek tu, ubi okeh...ai tertipu....tak dak sapa makan pun...hahahaha



bubur lambuk untuk anak-anak.....rasa dia kureng sikit...dah tu macam letak kunyit ke hapa ntah, jadik kuning-kuning....Zara makan la kot 2-3 mulut....pastu tak mau dah



mine.....ada nasik, mee, daging asam pedas, sayur pucuk....nasik beriani dia sedap....ayam dia kureng.....keropok ok...hehehehe

untuk buffet kat sini, satu kepala RM 20 je.....bila bayaq, lagi tak leh blah....harga baru rm17.....ouh, buffet Ramadhan yang paling murah buat setakat nie....  ;)

tu je gambaq dan snap......satu je yang aku rasa diorang ni kena buat penambahan + improvement, banyakkan makanan plus beli la baby chair.....ko daya nak bukak posa dengan anak dok kat paha....tak terasa nikmat okei......pastu pulak Haiqal nak main tepi-tepi cermin....ajak makan pun dah tak mau....Zara bila tengok abang dia dok berjalan, dia pun kalut la nak ikut.....dah tak dak baby chair, aku kena bergilir ngan laki aku ambik makanan.....pastu bergilir pegang anak.....nak makan pun tak senang....haduyaiiii...

semalam lagi satu hal.....aku balik qeja dah semangat singgah pasar pie beli ikan....niat hati nak masak ikan masak ape ntah yang letak serai blend tu.....ermmm, dapnye....baru masuk parking, tengok-tengok laki aku pun parking jugak...masuk rumah, laki cakap siap-siap, makan kat Alamanda....boleh la nak cari barang anak....eh, biaq betoi....aku seronok aje kalau bab makan luaq ni sebab tak yah masak....muahahaha....pie Alamanda, cari Black Canyon dulu.....aku memang suka dia punya menu....semua terasa dan sedap-sedap belaka.....tapi aku hangin ja ngan waiter-waiter situ....yela, aku paham depa nak cari customer ramai....aku nak duduk kat tempat yang ada kipas, tapi depa tak bagi sebab tu seat untuk 4 orang....aku nie berdua ja tapi kalau tambah anak 4 jugak jadiknya....pastu pakat buat tak tau....kalau ikutkan laki aku, dia ajak blah ja....aku malas nak blah, dah 6.30 kot time tu...kang tak dak table langsung kat tempat len, lagi haru...lagipun dah dekat dengan surau.....

Zara pulak tak sedap badan.....maybe sebab nak berjalan + tumbuh gigi kot....aku bagi susu tak mau....asyik nangisssssssssss ja....Haiqal lagi la ngengada....dia pantang lalu kat Al-Ikhsan, Nike...asyik nak beli 'ball' je......pastu qeyau macam sakit-sakit.....aku ni kurang sabaq sikit kalau anak asyik nangis, pastu ko boleh rilex kat sebelah makan macam tak dak benda yang jadi??? memang taaaaaak la.....orang bukak posa rilex ja, aku muka dah macam hapa ja....laki aku jugak rilex, makan dengan penuh kesabaran di dada....hahaaha...aku tau, dalam ati dia pun bengkek jugak anak dok meragam kiri kanan.....aku makan sikit, aku blah pie surau...kot Zara nak menyusu....tak mau pulak budak nie....dia mengantuk, nak merengeeeeeeekkkkkkk je keja....bagi susu tak mau...aku ni bila anak tak mau menyusu, paham-paham je lah.....dah rasa macam nak pecah....aku call laki aku suh bungkus semua makanan, aku balik makan kat rumah jer lah......tapi laki aku nie macam paham jugak yang aku lapaq...dia suh makan dulu, biaq dia jaga Zara....ok, done...makan, yang tak habis tu aku tapau....Haiqal dah terlena dalam stroller....mengantuk, tu yang mengamuk.....setel bab makan, laki aku cakap Zara berak...ok, aku pie babyroom, laki aku pie cari baju....aku lepak je lah kat babyroom ngan Zara sambil layan youtube....dah tersengguk-sengguk aku tunggu laki aku....boleh tahan lama jugak mamat nie membeli...haishhhhh

balik rumah, Zara still tak mau menyusu...bukak baju dia, tempek cool fever....asyik merengek ja qeja....aku pun tak sedaq berapa kali aku bangun tidoq bangun tidoq....pukul 3 macam tu aku terjaga lagi, suh laki aku kunci jam...kang aku nak masak.....kalau tak, tak bersahur la kami....Zara aku cek suhu, dah 38.3...tak cakap banyak, sumbat ubat bontot la....pastu lap-lap badan....alhamdulillah la, pagi tadi pegang badan dah kembali normal....yang membuatkan aku laki bini bergado di awal pagi, bila tengok jam pukul 5.10 pagi....Damn!!!!! laki aku dah melenting....aku tanya nak makan dak, dan lagi nak masak...dia dah bising tak dan makan...aku masuk dapoq, tengok nasik semalam...ingatkan okei...aku pun panaskan la...bila nak masuk pinggan, baru bau basi....dugaan betoi...masak nasik lain....tomyam lebih makan kat Black Canyon tu ada, aku panaskan...goreng teloq....jam dah 5.30...laki aku dok potpetpotpet potpet....aku malas nak layan, aku makan je la apa yang ada sementara nak tunggu nasik masak....siap dia sound lagi, 'pasni tak payah dah makan luaq....makan luaq macam ni la jadi, tak bangun, tak dak benda nak makan'....eh eh, aku pulak yang salah ka??? dia marah aku sebab semalam tak masak nasik siap-siap.....aku cakap la Zara demam...kalau dia nak tolong jaga tak pa jugak...ni takkkkkkkkkk....dah, aku pun malas nak makan luaq lagi pasni....bek aku dok rumah, masak...nak keluaq boleh, tapi lepas bukak puasa....at least kang lambat bangun soq, ada la makanan yang boleh aku perangat....letih aku kalau tiap-tiap asyik nak bergado ja....buat hilang pahala posa aku....laki aku makan pagi tadi pun cun-cun ja, pastu azan...dalam ati aku bersyukur sangat dia dan makan...kalau tak, muka pon dah macam ayam berak kapoq........aku tak makan pun, makan biskut ja.....pastu pas Subuh, tengok laki aku dok layan ceramah Ustaz Kazim kat 106...mudah-mudahan terbukak sikit la pintu hati laki bila dengaq ceramah pasal suami isteri.....very the good timing kan....aku sambil-sambil bersiap tu, dengaq ceramah Ustaz Kazim, kadang terkena batang idung sendiri....mudah-mudahan Ramadhan ni lebih diberkati...dan aku dipermudahkan untuk jadi isteri yang tak melawan cakap suami sangat dah....hehehehe







tak ingat nie menu bila....teringin sambal udang petai.....tu buat jugak tu....pastu masak lemak kobis....mengancam habis.....hik3

wei, korang dah siap ke beli barang keperluan untuk raya nanti??? aku tudung, kasut, tak dak lagi...baju anak-anak ngan laki dah setel...tinggal kasut budak-budak jer lah...semalam kat Alamanda masuk Clark, nak beli kasut kat Zara....alih-alih kasut yang aku berkenan dah out of stock....rasa macam hampeh ja...tau aritu aku beli terus....ni dok pikiaq nak beli kat mana lagi la kasut budak kecik tu...kat  Lovely Lace aku tak berkenan....tak kan nak beli kasut Nike kot....agak tak sesuai di pagi raya....Jumaat nie nak balik kampung dah, dan ka nak cari.....haishhhhh

Tiada ulasan :