29 Julai 2013

rindu Ayah ;(

semalam pas shopping kat Alamanda, kami pie lepak Perantau Hill....makan beb, lapaq gila....bukak posa makan besa-besa ja sebab aku boikot tak mau masak....laki merajuk, bini sentap....last-last bukak posa minum ayaq masak ja....muahahahahaha....pastu laki mengalah, ajak pie Alamanda....yippaaaaaaaa  ;)

lepak perantau makan macam orang baru bukak posa...oder kemain lagi...dengan cencaru bakar, kailan ikan masin, telur bistik dan banyak lagilah.....tengah dok menikmati juadah berbuka even dah pukul 11.30 malam.....tiba-tiba kat meja sebelah tengok ada customer baru sampai.....naik keta Honda, parking kat sebelah owner Perantau....yang aku perasan ada sorang laki baya laki aku, dukung anak tengah tidoq....pastu keluar bini dia....pastu keluar lagi sorang budak pompuan baya adik aku...maybe adik depa lah kot kan....tengah menikmati makanan umpama tengah makan pizza hut, tetiba sekali lagi aku tertengok kat meja sebelah....ada sorang pakcik, baya macam arwah ayah....terus perasaan rindu menerkam kalbu.....

ramadhan tahun nie, ramadhan ke 8 kami tanpa ayah   ;(....ayah apa khabar sekarang? mesti ayah seronok kan, bulan posa macam nie.....ada pendapat yang mengatakan tiada siksaan kubur pada sepanjang Ramadhan.....dan aku berharap sangat yang rumah ayah kat sana sentiasa terang, cerah dan ayah tidak menerima undangan yang tidak diundang....baru-baru nie adik aku ada wassup bagitau depa pie bersihkan kubur ayah....alhamdulillah...aku jugak yang dah berapa lama tak jejakkan kaki melawat ayah...  T____T

walaupun dah 8 tahun ayah pergi meninggalkan kami sekeluarga, tapi jauh kat sudut hati aku, ayah tetap ada....dalam susah,dalam senang....tak pernah aku lupakan insan bernama ayah...sedeyyyyyyyyyy

Tiada ulasan :