22 Julai 2013

Sembang pagi

Assalamualaikum......

Selamat pagi.....posa ke hari nie? Alhamdulillah......aku pun masih diberi peluang untuk menunaikan Rukun Islam ke3 nie.....lama aku tak update blog kan.....al-kesahnye, aku ada exam ICT untuk PA last week......dah bizi pasal exam, esoknya aku MC.....demam....naseb baik la 2 hari tu aku pie bukak posa rumah orang, sari sebelum exam pie bukak posa rumah kak aku....then hari aku exam pie lepak rumah member aku pulak....pas bukak posa tu la singgah klinik, doc cek suhu 38.2 darjah celcius....tinggi jugak tu.....bila doc tanya sejak bila demam nie? aku cakap Ahad....aku pie klinik hari Rabu, dah kena beletiaq dengan doc....alih-alih doc suggest ambik darah....nak cek takut kena denggi....yela2, ambik la darah saya....dah lama tak kena cucuk ni, rasa menyengat la jugak.... ;(... keputusan negatif, aku demam sebab ada infection ja....tu pun tak teruk....dapatlah antibiotik....pastu amik ubat selsema untuk anak-anak sekali....time nak bayaq, melayang 90 hengget....tak pe lah, asalkan aku sihat, anak-anak aku pun sihat....

ouh ya.....dengaq kes artis kawen lain tak bagitau bini??? sapa lagi kalau bukan si Ashraf Muslim tu lah.....aku tengok iklan dia kat tv yang pasal wakaf tu pun dah naik berbulu....entah, aku rasa macam eiiiiiiiiii.....poligami tu tak salah....tapi cara dia tu yang tak berapa kena kat mata orang ramai.....pastu pulak boleh lagi dok tersengih sana, sengih sini....hepi la dapat daging baru??? hepi eh...hepi kena kat dia la....untong la ko Wan Sakinah....untong la ko Ashraf Muslim.....sekali buat kat orang, 10 kali orang akan buat kat kita......aku nie dah niat bulan posa ni aku tak kan......aku ulang sekali lagi aku TAK AKAN bukak blog beautifulnara lagi....sebab aku tau, lebih banyak mengurangkan pahala posa dari tambah pahala....tetiba pasal isu awang  Ashraf ni, aku terbukak jugak....hokei, hak dia dah tertunai....lani tunaikan pulak hak isteri pertama, Dayana....pandai makan, pandai simpan....pandai kawin banyak, pandai la jadik adil....jangan jadi laki yang lari dari tanggungjawab sudah....

laki aku ada sorang member dia nie.....dah kawen.....bukan satu, tapi dua....dah ada anak, bukan sorang, tapi dua.....bini 1st ada kat kampung, dengan 2 orang anak.....bini 2nd ada kat KL, tak dak anak lagi.....dah 2 bini tu, cukup-cukup la....ni dok pie tambah awek lagi plak kok ataih.....aku kadang menyampah pun ada.....tak segan eh dok usung awek tu pie merata....penah sekali aku jumpa ngan bini dia.....elok je pun....ramah jugak la, suka melayan budak-budak....apa lagi yang tak kena kat mata dia ntah yang dia bleh nak cari pompuan lain lagi.....yang awek tu pun satu, kalau boleh tiap-tiap hari nak jumpa....dia tak tau yang dia dok kapel tu laki orang.....kalau ikutkan mulut jahat aku, nak ja aku bagitau....tapi malas nak jadi orang tengah....yang member laki aku nie bagitau status dia 'duda anak dua'.....ouh, duda....duda la sangat, kannnnnnnnnnn.....kenapa perlu tak jujur? kenapa perlu sorang laki nak lebih dari satu? aku selalu pesan kat laki aku.....tolong jangan buat aku macacm tu.....jangan nak ada perempuan lain belakang aku.....kalau tak kesiankan aku, kesian la kat anak-anak.....ayat laki aku 'ah, merepek ah....nak kena cari len buat apa'.....alah, orang laki pun namanya....mana penah rasa cukup....tapi apa pun, aku still bersyukur la yang laki aku tak dak la tanda-tanda ada pompuan len kat luaq.....x dak la nak sorok henpon ka, takut aku baca msg/wassup....aku pulak bukan style nak belek henpon orang len....henpon aku pun kadang ntah campak kat mana-mana ja....time nak ambik gambaq baru kalut cari.....laki aku pun tak dak lagi bila orang call ja, lari cakap kat luaq rumah.....dak pun kang tengah-tengah malam kalut nak kluaq jumpa customer....nehi nehi.....kalau boleh, mintak simpang la dari semua nie....

udah-udah la bergossip ye

ape aktiviti korang sepanjang Ramadhan??? opis aku ni, memang aku puji la....pagi-pagi dah ada Tadarus Al-Quran......pukul 8.00 sampai la 8.30 pagi, setiap hari....akan ada sorang leader, laki la.....sorang baca satu ayat, sorang lagi baca terjemahan.....pastu tengahari kan tak leh makan, so kementerian ada buat ceramah.....12.30 tengahari - 1.30 petang....tiap-tiap hari jugak....boleh tambah ilmu di dada....memang terisi jugak la masa aku dengan benda yang berfaedah kat opis nie....dari asyik update blog je kan, tak salah pun curi peluang untuk perkara yang lebih baik....tak gittew.....ouh ya...esok pagi ada majlis khatam Al-Quran, kementerian buat....aku join....entah group dengan sapa pun tak tau lagi....syok nya....lama tak join majlis macam nie...semoga dipermudahkan oleh-Nya.....

dah la

bai

Tiada ulasan :