15 Julai 2013

Dah habis tempoh berkabung!!!

Assalamualaikum....

Posa dak arini??? dah 6 hari kita posa....sat ja kan? dah cari baju raya??? ouh ya....aku dah selamat dari tempoh berkabung....bukan ada orang meninggal, tapi dok buat preparation untuk final exam....semalam last paper....YeaY!!! even paper semalam aku rasa macam tak yakin ja jawab, tawakal je lah....jangan kena repeat sudah.....takottttttttttttttttttt....  ;(

dah la ekon kat dewan exam tu sejuk gila....aku ni selsema...siap keluaq pie toilet lagi sebab tak tahan sejuk...ni rasa macam nak demam....tapi dalam nak demam pun, semalam dan lagi pie Alamanda...nak cari baju raya kat Haiqal + apaknya....tengok kat Omar Ali...comel je baju besaq-besaq Haiqal...tapi simple sangat lah pulak....masuk Parkson, ada baju lawa kat Alain Delon....tapi baju budak pulak tak dak...haishhh, nak cari kat mana lagi ntah....pastu nak bukak posa kat mana pun jadi masalah...aku macam teringin nak berbuka dekat luar, tapi laki aku tak mau...balik tu singgah bazar Ramadhan kat presint 2....omakaiiiii, ramai gila orang....laki aku pie beli murtabak Melawati eh nama dia, berejam...dan aku ngan anak-anak sempat la membuta dalam qeta..ekekeke....letih wei, seminggu aku tidoq tak ikut masa...kalau hari exam lagi la aku tak lena...dok pulun baca buku...hehe..

so, apa menu di bulan puasa??? meh la share kat sini.. kalau yang bujang tu, kompom simple-simple je kan..tambah kalau duduk sorang...macam aku ni dah beranak dua, sekali masak tu kena pikiaq perot laki, perot anak dan perot diri sendiri...kang buat yang pedas, anak tak leh makan...kang buat sup, laki aku pulak jeling tak mau makan...payah sungguh aih...dah jom tengok juadah bukak posa aku selama 4 hari...gambaq bukak posa semalam aku tak snap pon...sebab tak larat  T_______T












see, warna warni...tengok gulai daging ni terus telan ailioq....tapi bukan aku masak, hat nie beli jer... ;)
posa kali nie banyak yang laki aku  beli...dia teringin la tu....even aku dah masak, tetap dia beli jugak 1 jenis lauk....aku masak tak sedap ke??? ke beli kat awek qeja bazar??? ha, cakap cepat.......kuih tu memang beli je lah...yang aku pening kat laki aku nie, kalau boleh beli, mau kiri kanan tangan penuh...kuih selalu aku cakap beli 2 jenis ja...yang anak boleh makan + yang dia teringin makan....pastu bila balik tengok, lima nam jenis...sapa nak makan??? dalam peti ais tu belambak kuih tak habis...mau campak dalam tong sampah jugak la pasni....eh yang murtabak semalam tu kan...laki aku cakap murtabak tu memang terkenal...sebab tu ramai gila orang beratkoq beli...bila bukak posa, aku makan rasa macam bawang tu masam ja pun...laki aku dok kata dak....bila dia rasa kali kedua memang masam....tak baik tau meniaga macam ni...murtabak mana ada masam-masam...kalau dah cicah dengan bawang dia tu ok la kalau masam pun...huhuhu


ok lah...bai

Tiada ulasan :