31 Julai 2013

Menu berbuka hari ke 21

Semalam pukul 4.30 petang aku dah terpacak depan punch card....nak balik awai, nak masak....dah berapa hari aku tak masak, kan......dok teringat ikan dalam peti ais tu....sampai rumah pun awal jugak, ambik Haiqal kat school dulu....tengok jam baru pukul 5....masuk dapur, potong cabai, bawang dan sebagainya.....keluarkan ikan....blend apa yang patut...pastu pie semayang....5.30 baru pie rumah jiran ambik Zara....hehehe...kalau ambik Zara awai, alamat tak berasap lagi la dapoq rumah aku

pastu ketung ketang ketung ketang.....siap akhirnya......memang aku teringin lama dah nak masak ni....tapi asyik beli ayam je....macam mana nak masak kan.....dah-dah, cakap banyak tak guna...meh layan gambaq....  ;)



sedapnyeeeeeeeeeeeeeeeeee.....tak kisah la orang nak cakap apa pun...memang lauk nie aku tunggu.....ikan masak apa ntah....aku beli ikan merah, yang isi ja aku ambik......blend serai sekali....time tumis tu, bau harum semerbak.....dah masuk mulut *dah azan la* sedapnya lah hai........tapi tetap tak leh lawan mak aku punya....makkkkkkkkkkkkkkk, rindu nak makan nie  T_______T




ni aku saja asingkan.....aku beli ikan ni 3 ketul......ni dah dikerat dua.....jadiknya aku dapat 6 ketul.....sebab apa aku kerat??? sebab aku beli 3 ketul tu pun harga dia dah dua ploh satu hengget!!!! kerat 2, jimat.....4 ketul buat kuah, 2 ketul biar untuk cam tu ja....muahahahaha...Haiqal suka hokei....sekali makan, nak fish je....nasik pun tak mau dah




even dah ada ikan goreng...tapi ai teringin daging goreng jugak.....teringin sangat, buat sikit je...bagi lepaskan teringin tu....kang tak leh lena malam pulak kannnnnnnn....ouh ya...aku dah tau macam mana nak goreng daging biar dia lembut tapi tak sampai garing....paham ayat aku??? kiranya aku buat daging goreng ni, tak yah la tunggu sampai separuh hangit baru angkat sebab tak mau bagi liat...tips dia senang kacang botol je......masa goreng daging ni, korang pastikan dulu minyak betul-betul panas dan api kuat.....pastu kacau-kacau lah sikit....tak yah lelama...then, angkat....korang mesti rasa daging tu lembut dan empuk....telan ayaqlioq...glupppp!!!!




sayur kacang panjang....terlebih minyak...hik3...tapi sedap


tu je menu semalam....berbaloi la masak....malas dah nak makan luaq pasni...anak tak buat perangai, siap boleh duduk ngadap tv lagi....pastu tak yah kalut-kalut cari surau, nak cari babyroom....dah la Haiqal time nak bukak posa tu la dia 'mama, uuuuu uhhhh'........haishhhhhhh

dah siap masak, wassup laki aku....dia tak balik bukak posa kat rumah.....makan dengan budak opis....okei, ai bukak posa dengan anak-anak.....pastu saja nak perangat laki aku, aku pun wassup la hidangan yang dah tersedia untuk diterkam ini....


see, apa yang dibalas..... T_________T

ini la suami ai yang terchenta....tak penah merungut kalau aku masak tak sedap....ni baru wassup gambaq pun dah teruja...kalau makan, meleleh ayaq mata la sebab bini masak sedap sangotttttttt!!! hahahaha

luv u papa

Tiada ulasan :