20 Februari 2014

Sembang-sembang

Pagi tadi ada perhimpunan Jabatan....lepas habis perhimpunan, aku join Wacana Minda pulak kat Kementerian....mencari ilmu, apa salahnya....niat dari semalam, nak posa....tapi 2-2 majlis nie ada makan....masa kat perhimpunan tu boleh lagi la tolak...tapi mai tengahari, macam was-was...nak posa ka, nak bukak...nak posa ka, nak bukak....syaiton banyak sungguh dok menghasut kat telinga kiri kanan....wassup laki aku, dia cakap bukak je la...minggu depan posa lain....laki aku memang macam tu, dia tak kan ada paksaan...tambah-tambah setakat posa sunat....jadiknya, tadi aku pun bukak posa...hehehehe

Balik opis, terbaca kat Yahoo Malaysia.....anak bayi meninggal kat rumah pengasuh....5 bulan....pukul 11 pagi pengasuh perasan yang baby tu dah tak sedar...call mak budak tu, bawak pie hospital Putrajaya...tengok-tengok dah tak bernyawa....nauzubillah....urut dada....nauzubillah nauzubillah....again and again...memang ajal maut di tangan Tuhan, tapi aku sedih bila dengar semua benda berkaitan anak kecil yang tak berdosa....dah ler jadiknya dekat Presitn 9, aku dah risau...takut area rumah aku....tengok ada member aku cakap kat area rumah dia dulu....Astagfirullah...Takziah untuk keluarga anak kecil itu...semoga tabah menghadapi dugaan nie  ;(

Pastu pulak sekarang nie heboh kes budak kena dera dengan parent kat Sweden....and anak sendiri yang menghantar mak pak masuk penjara....Astagfirullahalazim....dunia akhir zaman...macam-macam jadi...macam-macam spekulasi yang aku baca....apa pun, kita sebagai mak pak yang harus mencorakkan anak-anak kita...dan anak-anak itu adalah cerminan diri kita sendiri...tak tau nak cakap macam mana...undang-undang Sweden tak sama macam undang-undang Malaysia....betullah pepatah ada mengatakan, 'hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri....lebih baik di negeri sendiri'....kannnnnnnn....syukurlah, kita masih ada toleransi dalam hal-hal sebegini...mintak dijauhkanlah dari semuanya

Tiada ulasan :