10 Februari 2014

New environment

Alhamdulillah....hari nie aku dah mula keja kat tempat baru....masih di bawah bumbung yang sama....bezanya naik 1 tingkat....dulu tingkat 7, ni up 1 jadi tingkat 8....bos still perempuan....nampak gaya macam sempoi ja....awal-awal ni tak tau la predict orang macam mana....tapi mudah-mudahan semuanya dipermudahkan lah kan.... 

Jumaat baru nie aku balik kampung....again....dah macam kampung tu dekat je dengan Putrajaya....  ;)
pukul 3 pagi bertolak dari Putrajaya....sampai Bukit Merah benti solat sat....tapi sebelum tu sempat jugak lepak tapah, pekena pau panas....sedap oooo....pukul 7 lebih sampai kampung....pagi-pagi sampai kampung, dengaq ayam burung dok berkicau, kucing dok meow meow meow rasa macam indahnya ciptaan Tuhan....tenang....aman.....Zara kemain suka...sampai kampung terus mata bulat....dok nampak kucing dari jauh...muahahahaha

Balik kali nie tujuan satu ja...nak berubat laki aku...ikhtiar cara kampung....kalau ikutkan esok laki aku kena admit ward kat Hospital Selayang....tapi bila dah mula treatment secara tradisional nie, orang yang berubat tu *nama Hj Din* mintak untuk tangguh dulu...sebabnya bila dah mula rawatan dengan dia, semua ubat-ubatan kena stop dulu....aku ngan laki aku masa mak aku dok cita Haji Din boleh berubat itu ini, aku pun tak percaya....bila first time, tengok cara laki aku berubat, dengan bacaan ayat al-quran...rasa macam 50-50...pastu lagi 'semangat' kami nak teruskan berubat dengan Hj Din nie bila isteri dia yang penyakit memang sebijik sama ngan laki aku boleh sembuh sepenuhnya....bini dia la banyak bagi semangat, banyak bagi nasihat, petua...semua dengan kuasa Tuhan jugak la...tapi tetap makan masa....

Memang kena banyakkan sabar...insyaAllah, ada hikmah disebalik semua nie....aku mintak sangat yang laki aku dapat sembuh seperti sediakala...walaupun makan masa, walaupun terpaksa habiskan wang ringgit ke sana sini, harap semua usaha nie berbaloi...insyaAllah

Tiada ulasan :