10 Februari 2014

Ayam masak padang


Ayam Masak Padang

Bahan-bahan :

Ayam - goreng sampai garing
Bawang putih, bawang merah, halia - ditumbuk halus
Cabai hidup - ditumbuk kasar
Minyak untuk menumis
Air asam jawa
Garam


Cara-cara :

Goreng ayam sampai garing.....tumiskan bahan yang ditumbuk halus....bila dah naik bau, masukkan cabai hidup...masukkan air asam jawa...sikit je....masukkan garam....then masukkan ayam....gaul sampai sebati....pastu biar kering sikit....dan SIAP!!!!

sedap oooo....kak ipar aku punya resepi....dia buat masa aku tengah exam dulu, kan laki aku tak sihat....so family dia berkumpul kat Putrajaya....kak ipar aku masak ni la....sedap gila....aku pun tanya la resepi....pastu try buat....even tak berapa nak menjadi, tapi tetap hokei jugak la...hehehehe...1st trial la katakan....dah ler senang, sedap...rugi kalau tak try....cubalah!!!

Tiada ulasan :