17 Disember 2010

I'm still virgin!!!

Wah tajuk.....sentap tak hengat.....'AKU MASIH DARA'.....adakah anda pasti 'AKU MASIH DARA???'....hanya aku dan laki aku ada jawapannya....hahahahaha


tengok poster di atas...ini menunjukkan aku dah tengok cerita tersebut....macam biasalah, bila dah tengok, haruslah aku poyo...kan2....bak kata laki aku semalam, 'ni mesti nanti ada orang tu post dalam blog, boh gambaq, pastu cita sikit-sikit pasal cita ni'.....ewah-ewah, sejak bila laki aku dah pandai dok godek-godek blog aku ntah....mesti dia dok baca lani, matilah aku pasni......kalau ada dok kutuk dia, konpom haku kena.....huanghuanghuang

dah, berbalik kepada cerita di atas.....barisan pelakon adalah terdiri daripada hero yang hensem iaitu Asyraf Muslim, heroin Raja Farah, Yana dan sape ntah nama yang lagi sorang tu, yang aku ingat dia ni pelakon dalam cita syampoo sunsilk n Adamaya.....lupes pulas names dies.....aiseeehhh...farid kamil hanya jadi orang jahat dalam tue, jadik aku x shuke watak dia n aku x mau sentuh pon bab dia dalam entry nie.....harap maklum

sebelum tu, layan dulu gambaq-gambaq depa nie.... (: 

(gambar adalah tunggang-langgang....aku malas nak nyusunnye....)

x suka part nie....eeeeyarkkkkk...say NO to farid kamil

dia yang comel bernama yana....dia jugak tak insaf-insaf....dalam cita nie je la

si kacak yang hensem = hero yang baik hati...hehehe

ouh, aku sudah jatuh ati padanya 

nengok yang baju pink tu, muka x bersalah langsung kan....sangat tak puas ati dengan statement dia 'ala, ko baru hilang dara, bukan hilang nyawa pon'....cisss, macam tak hengat nak mati

dia yang manis bertudung....nie time dia nikah, real okeh...bukan nikah maen-maen...dia la watak utama dalam cita nie...Alhamdulillah, terbuka jugak ati dia nak terima Islam...(dlm cita nie) oh ya....yang cakap 'aku masih dara'....dia la....walaupon dia liar, kaki clubbing, tapi dia masih ada prinsip hidup sendiri...dia tak kan gadaikan maruah untuk laki len kecuali untuk insan yang bergelar suaminya.... sweet kan

******************************************************************************************************

cita nie berkisar tentang kehidupan 3 orang anak gadis liar, yang hanya tau dunia clubbing, arak, menari x hengat dunia, baju cam TAK cukup kain, halal haram dah tak tau yang mana satu sehinggalah dengan kehadiran Firdaus (Asyraf Muslim), banyak yang telah berubah terutama kehidupan Raja Farah (Sofea)....

Jalan cerita sangat menarik, lebih menarik dari Syurga Cinta tak silap aku....tapi tu la, bila nengok cita nie, baru aku tau betapa jahilnya segelintir umat Islam di luar sana tentang Islam....aku mengaku, aku sendiri mengutuk tiap patah perkataan yang depa kuarkan, macam x ingat mati...Islam hanya di atas IC....huh, sungguh tadak pedoman aku rasakan....dah tu, siap persoalkan pasal Islam, mak bapak berdoa tiap-tiap hari tapi hidup x pernah berubah.....beb, dalam Islam pon dah cakap, Allah tak kan mengubah nasib seseorang melainkan dia sendiri yang nak berubah....ingat tu

Pil estacsy (betoi ntah haku eja...hahahaha)....men telan ja cam makan panadol....mandi buih, minum ayaq kencing setan, menari laki pompuan, pegang sana pegang sini, tidoq 1 bilik ramai2, zina, maksiat, gurls night, mengandung luaq nikah, gugurkan kandungan,dadah.......Nauzubillah....tapi aku percaya, disebalik cerita ni sebenarnya pengarah/penerbit filem nak gtau kita semua, kat Malaysia ni, benda ni la jadik, benda ni la realitinya......jadi, kalau Allah turunkan bala, no point la nak salahkan alam sekitar ka, bumi dah tua ka....pikiaq-pikiaq sendiri,okeh....ha, aku pulak yang teremo petang-petang mcm nie...huhuhuhu

apa pon, banyak pengajaran yang kita bleh ambik dari cita ni....ambik yang positif je la, bab ngaji, bab semayang, bab tutup aurat, bab halal haram, bab hati, bab naluri....yang bab pakai baju terdedah sana, terdedah sini, nampak abeh suma yang ada, minum ayaq kencing setan, dadah, zina...hat tu jangan dok pie pulun ikot pulak.....susah, remaja la katakan....suma benda nak try....nak try tak salah, tapi try yang dihalalkan Islam la....yang hat trang tang tang berdosa tu, tak yah la nak try...tu namanya tempah api neraka....Astagfirullahalazimmmmmm

Jadik, kesimpulannya....pie la tengok cita nie...x rugi pon,siyes x rugi...bukan nak pie tengok cita lawak, tapi cita realiti kehidupan yang jadi dalam masyarakat kita nie jugak....aku mula-mula tamau pie, letih....balik qeja, malam nak kuaq pulak...dah la semalam malam jumaat....aku ulang MALAM JUMAAT....jadik lebih baik dok kat umah....tapi bukan untuk ehem-ehem, dok umah baca Yassin....kan elok sedekah kat arwah...tahniah untuk laki aku semalam, dia baca Yassin, aku lek ja nengok tv sampai terlena...hehehe

lagi 1....aku dah tengok cita Hantu Kak Limah Balik Rumah....siyes tak best....aku pie, nengok dalam 15-20minit, pastu aku dah tatau apa yang jadi...ramai yang komen kata besh, tapi bagi aku, tidoq lagi besh....huanghuanghuang....pala otak aku sekarang nie dah xleh terima cerita lawak bodoh camne ntah, sebab tu aku lena...biaq la 1 panggung nak gelak tengok cita tue, aku ja dok 'menurun' sengsorang kat belakang....hahahahaha


p/s : pie la tengok cita Aku Masih Dara nie....rasa cam aku pulak anak dara....auwwwwww

Tiada ulasan :