14 Julai 2010

Fadhilat bercium... (",)

Ehem-ehem...mcm malu je nk berbicara, berkongsi rahsia, bertukar idea ngan entry baru ni .... (sambil tersipu-sipu)..hahahhaha...mana de, saja wat galakssssss....ahaaaaaaaa...

yeah, mari kita berkongsi lagi...tp entry kali ni, khas utk pasangan yg dah kawen..yg bulum tu, jgn cuba2 ya...entry ini mengandungi unsur 18sx....wakakakaka

aku tatau la sejaoh mana kesahihan ni, aku amik pon dr emel yg dikirim kt aku....korang penah tau ka pasal benda ni??? xtau??? haaaaaa, jom kita explore sesama na...aku sorang nti aku malu.... hiks3...scroll downnnnnnnn

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Fadhilat Bercium???
 
Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan.....
Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga
efektif melawan banyak penyakit. Apa saja keuntungan berciuman bagi
kesihatan?
 
* Berciuman dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita.
Ketika berciuman, detak jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung
per minit.
 
* Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan
nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan
nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.
 
* Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan
pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh
menghancurkan asam yang menutupi gigi.  (yeay, cmtu kena slalu ciom la nk jaga gg)
 
* Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan
stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.
 
ada lagi...sila scroll downnnn
-
-
-
-
-
-
1. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan
hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak
melakukan rutin ini. (omputeh suke la benda ni)
 
2. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang
merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.
 
3. Berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan
tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman bergairah
tiga kali per hari (setidaknya 20 detik per ciuman) boleh membantu
menghilangkan berat badan.  ( waaaaaa, mcm besh je senaman ciom ni...leh kurus x???ahaa)
 
4. Berciuman dikenal sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah
boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan
memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.
 
5. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi
kendur. Otot pipi yang menegang karena ciuman yang bergairah mampu
membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.
 
6. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan
kolesterol.
 
7. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.
 
8. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air
liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu
mengurangi sakit.


Ha, kawan2...selamat mencuba ya....ehehehehhe (married only) 

Kucing ni pon nk jugak....adooooiiiiiiiiii

2 ulasan :

amalina berkata...

wei...bgus2..pasni blh la dipraktikkn..
cari g info2 best...i follow u..;)

zulhusna berkata...

hahaha...amboi, awai ah nk praktik...bg sah dulu na...jgn dok wat demo awai2, stg jd kok len...muahahaha