12 November 2013

Zara dan botol susu

Untuk pengetahuan korang semua, Zara kalau pie rumah pengasuh, dari umur 3 bulan sampai la sekarang, mana dia mau minum susu guna botol susu.....dah macam-macam botol susu + puting botol aku cuba....suma dia tak mau...dia nak yang asli ja....camtu susah la nak oi, mama kan qeja....

dan aku sangat bersyukur dipertemukan dengan pengasuh yang tak pernah merungut dengan perangai anak aku.....dia sabar je melayan kerenah Zara....kadang masa ambik Zara baru dia cita yang dia try beli puting susu baru la, try jugak botol lain la....tapi anak aku tetap tak mau...bila aku tanya berapa semua barang yang dia beli tu, dia cakap tak payah....bagus kan...aku rasa kalau orang lain maybe dah caj dah....dah la beli, tak guna pulak tu....kannn

so jalan penyelesaian....Zara menyusu guna picagari....sampai sekarang okei....dari susu tu suam, sampai dah sejuk...dia sanggup ja tadah mulut hisap picagari tu....muahahahaha...tapi lani dia dah pandai minum guna cawan...tak dak la aku susah ati....baru-baru ni pun pengasuh ada bagitau yang Zara menyusu guna cawan....pengasuh tolong pegang la...kalau tak, dia buat kicap...tuang merata alam  T_______T




weekend lepas...saja bagi susu guna botol....dia tak 'nyot nyot nyot' pun...dia letak ja dalam mulut....tunggu susu tu keluar....kadang meleleh-leleh ja....dak pun dia gigit puting....tak sampai 1 oz pun menyusu...main je banyak...kalau tengok Haiqal menyusu dia pun kalut tarik botol abang...dah buat kat botol sendiri memain pulak budak nie





feveret spot.....kalau terjaga pukul 2-3 pagi, letak ja kat sofa nie....pastu dia sandar macam bos...bagi makanan...siap!!! pastu mama boleh lena terbongkang kat atas karpet dengan penuh nikmat...muahahahaha


ni ha....kalau bagi makanan, letak la dalam bekas apa sekalipun.....dalam mangkuk ka, dalam pinggan ka, dalam kotak ka, dalam plastik ka....tunggu 5 minit...semua makanan akan berterabur atas karpet....pastu dia kutip makan yang atas karpet tu....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!! sakit ati mama!!! kadang aku kutip buang terus makanan tu...takan la nak bagi anak makan pulak kan....kadang sambil kutip, sambil masuk mulut sendiri....sayang nak buang....tisktisktisk...*lapayaqmata*

3 ulasan :

mama leen berkata...

sama ranea la.. tapi la ni ranea boleh minum botoi dah.. tu pun kadang2 ja..

zulhusna berkata...

yaka....ingat zara ja dok buat perangai pelik cam tu...jimat tu jimat, tak yah beli botol...tapi tu la, letih nak melayan la

bojie_boboy86 berkata...

bab makan tu..samala dgn ank sy....suka btul kutip yg dah berterabur tu....klu kita ckp jgn lg cepat dia masuk dalam mulut..lps tu dok gelakkan mama dia...ishhh3x.....