07 November 2013

Kisah sambal tumpah

Sejak dua menjak anak-anak aku suka makan nie, aku selalu masak....masak yang simple-simple....untuk anak lagi simple la sebab depa bukan boleh makan yang pedas-pedas pun....menu depa kalau bukan sup, sayur...kalau bukan sayur, ayam masak kicap...itu je lah menunya....dan bahan penting yang tak penah habis kat rumah aku adalah carrot.....masak apa ja boh carrot....untuk anak-anak.....hihihihi

semalam laki aku balik awal....so sempat la aku jengah dapur sementara budak-budak tu main dalam bilik....pastu Haiqal keluar dok merengek suruh bukak peti ais....aku suruh bukak sendiri tak mau...lagipun tak dak apa pun dalam peti ais tu....vitagen apak dia lupa nak beli....jenuh suruh sampai bergado...punya liat nak singgah kedai...yang Haiqal asyik merengek depan peti ais....Zara pulak sibuk ja menyibuk kat sebelah...dok main botol kicap la, botol ubat la....

tengah aku dok menumis nak masak gulai daging tetiba Zara 'mama mama...nah nah'...sambil hulur mangkuk yang berisi sambal yang aku dah blend....pastu tumpah.....hangin la aku....aku bukan apa, takut sambal masuk mata...tak ke naya jadi qeja nak pie klinik pulak....aku memang tak ingat jiran sebelah dah...yang kena marah Haiqal sebab asyik merengek!!! geram aku....lagi bertambah geram kat apak budak-budak nie....masa aku tengah cuci si Zara dalam toilet sebab terkena sambal kat seluar, kaki, tangan...aku dengaq laki aku dok marah-marah Haiqal....makin meraung la anak teruna aku tu....ewah-ewah....sedap ja nak marah anak...bukan nak tolong jaga anak...ni dah jadi macam ni, dia tau nak marah ja...kesian Haiqal...yang buat qeja nya Zara, yang kena marah Haiqal


sian anak mama....biasa papa tu kan....haishhhh

yang Zara pulak buat muka tak bersalah....anak-anak.....

nak jadi cita...time aku tengah solat, Zara dok tolong mengemas....dia tarik laci almari, pastu punggah barang.....pastu aku dengaq dia terpekik melolong mintak tolong....tau apa dia buat???

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-












huwaaaaaaaaaaaa....Haiqal dulu tak macam nie pun...sopan je anak teruna aku....ni keluar anak dara, cam nie pulak perangainya.....nak kata aku teringin anak laki time ngandung dulu pun tak jugak....huwaaaaaaaaa, nak salahkan ibu mengandung ka???

lap ayaq mata  T____________T

Tiada ulasan :