04 November 2013

Punca Utama Wanita Masuk Neraka

Daripada Abdullah Ibnu Omar r.a bahawa Rasulullah saw bersabda “Wahai kaum wanita! bersedekahlah dan perbanyakkan istighfar kerana aku telah diperlihatkan di dalam neraka, ramai ahlinya daripada kalangan wanita”. Para sahabiah (wanita) bertanya, “mengapa begitu wahai Rasulullah?” Rasulullah saw menjawab “kerana banyaknya mengumpat/mengutuk dan mengingkari suami”. (H.R Muslim)

nauzubillah....macam terkena batang hidung sendiri....  ;( 
aku ni kaki menjawab....sepatah laki aku, 2 patah aku balas....agak-agak malas nak layan sebab sakit ati, aku diam terus.....tapi bila terbaca Hadis kat atas nie, terus rasa macam betapa teruknya aku nie...astagfirullahalazim.....

semoga buku baru aku dapat diperbaharui...mudah-mudahan, InsyaAllah....

Salam Awal Muharram

Tiada ulasan :