04 November 2013

binary, decimal, hexadecimal


binary, decimal + hexadecimal....korang tau apakebenda yang aku dok merepek petang-petang nie??? aku pon tak tau.....bila tengok nota, kena ada calculation....bila dah dihubungkait dengan calculation, itu melibatkan matematik.....arghhhh, maths......aku ni kalau boleh, cuba elakkan dari ambik course yang ada maths nie....tapi nak buat camno, kono ambek jugok....

nasib baik ada tok guru kat opis....dia terangkan dari a-z...sabar je melayan kerenah aku yang kadang-kadang dia tanya, 2 kuasa 1??? 2 kuasa 2??? 2 kuasa 5??? pastu aku tercongak-congak cam orang bodo....hahahaha....laki pulak tue....laki orang lagi....muahahahaha....haipppp, biase die tu....  T____T

Lecturer ni pun satu....ajar nye tidak....tetiba suh buat esaimen and hantar minggu ni...mau aku tak meraban....setakat baca nota, aku mana paham....even calculation tu hanya melibatkan nombor 0 dan 1, hoiiii susah jugak tu.....lagi kecik nombor lagi susah nak pikiaq....

tu hah....tok guru ajar....berkotak-kotak, penuh dengan kesabaran yang tak tersirat di kertas tersebut...nasib baik la aku nie jenis cepat paham....kalau dak, mau kena hempuk kat kusi bagi bijaksana sikit otak tu...hahahaha

tengkiu tok guru  ;)

Tiada ulasan :