08 November 2013

char kuew teow simple dan sedap!!!

semalam adalah hari masak sedunia....aku posa....dalam kepala memang tak mau masak dah sebab lauk kemarin ada lagi....balik panaskan balik je la....lagipun maghrib masuk awal, takut tak sempat nak masak....pastu plan nak buat bubur kacang je untuk anak-anak...

bila pie kedai, tengok tak dak pulak kacang hijau...terus cancel plan....balik, masuk dapur dulu....ketung-ketang ketung-ketang kat dapoq sengsorang...


ni je pun menunya....cakap macam meriah sangat...muahahahaha

aku buat ayam sweet sour.....guna paste adabi kot ka knor ntah....tapi serius sangat tak sedap....tapi telan jugak la.....pastu memikirkan laki aku nanti balik keja makan tak sedap, kesian la pulak....macam nak tambah sos bagai tapi tak sempat...tengah dia makan, aku pun cakap 'ayang masak tak sedap kan? tak rasa apa kan....ayang guna paste ja...tak sedap langsung'.....laki aku jawab 'okei ja nie'.....itulah suami ai....tak penah cakap tak sedap even memang tak sedap....luv u papa...hikhikhikhik

pastu laki aku keluar pegi bank dengan Haiqal....aku terus teringat nak buat char kuew teow.....jangan risau, senang gila.....


Char Kuew Teow Simple dan Sedap!!!

Bahan:









+ bawang putih + telur + minyak masak



Cara memasak :

Panaskan kuali.....dah panas tu campak la bawang putih seulas.....dah bau wangi skit, tuang je sos char kuew teow nie....pastu campak la kuew teow....pastu masukkan udang.....agak-agak kering, tuang air sikit....pecahkan telur....kacau-kacau dan kacau......pastu SIAP!!!! mudah bukan...muahahahahaha




tadaaaaaaaaaaaaaaaaa

char kuew teow untuk Zara....kosong je...ada udang + telur....kemain suka budak tu makan....dah habis semangkuk pun dok tunjuk dapur nak lagi...see, air tangan mama yang mabeles....hikhihhik

pastu laki aku balik dari bank.....terus tanya....'abang nak char kuew teow??? meh ayang masak' dengan penuh konpiden....laki aku muka terkejut...tak penah-penah aku tanya macam tu....char kuew teow pulak tu....hahahahahaha..tapi laki aku tak request pon...tak pe...dia dah kenyang makan nasik ler tu..*naksedapkanatisendiri* T_____________T


pastu dah pukul 11 malam...aku masuk dapur buat bubur kacang pulak....sebab tu semalam jadi hari masak sedunia...  ;)

Tiada ulasan :