23 November 2013

Ahmad Ammar Dalam Kenangan (1993 - 2013)


dah tengok video ni???

Allahuakbar....Subhanallah

aku tergerak hati nak klik video ni masa dok layan fb....nampak kat home heliza ada postkan benda nie.....dah lama aku nampak...tapi tak terasa nak klik....tapi 2 hari lepas, time dok layan anak-anak tengok Despicable Me, time tu la aku layankan video nie...

Sayu hati aku mengikuti apa yang terjadi untuk adik Ahmad Ammar....betapa mulianya dia disisi rakyat Turki....dan betapa mulianya dia disisi Maha Pencipta....baru umur 20 tahun, tapi hidup penuh terisi dengan aktiviti yang bermanfaat....ada ja aktiviti kemanusiaan yang dia ikut....

terus terang aku katakan, aku cuba menilai kekurangan diri aku....Allah, jauh sekali....dengan aurat yang tak dijaga sepenuhnya....dengan amal ibadah yang belum tentu diterima oleh Nya....dengan tak pernah langsung mengikuti apa-apa aktiviti kemanusiaan diluar sana....hanya mampu berdoa....Subhanallah...indah sungguh kematian arwah adik Ahmad Ammar

tergerak kat hati kecil nie untuk mempersiapkan diri dengan perkara bermanfaat....perkara yang perlu dipatuhi dan dituruti...semoga istiqamah dalam melakukannya...dan semoga Dia mempermudahkan segalanya...

untuk arwah Adik Ammar, syurga adalah milik kamu...semoga tenang disana...

Al-Fatihah 

kredit to : GPTD

Tiada ulasan :