28 November 2013

Ujian

Assalamualaikum readers......

so sorry, a bit busy lately....nak balik kampung la katakan....semua benda aku nak setelkan sebelum aku cuti esok...jadual bos, transport dia nak kesana sini....beg pun tak kemas lagi....cuti dah apply lama dah...tak sabar nak balik sebenarnya....rindu mak, rindu kampung....hohohohoho balik kampungggggggggg.....ha kan dah termenyanyi....hehehehe

semalam pie checkup Zara....alhamdulillah, berat dah naik sekilo lebih.....last checkup masa setaun, berat 8kg....semalam dah naik jadik 9.3 kg...syukur....



Hurmmm....ujian.....takut sebenarnya nak persoalkan tentang ujian.....sebab semua nie adalah Qada' dan Qadar yang telah ditentukan oleh-Nya.....tapi Dia tidak akan mengubah nasib seseorang itu kalau kita sendiri tak mau kan perubahan.....betul tak????

aku selalu doakan agar aku, suami aku, mak aku, anak-anak aku, keluarga aku, rumahtangga aku....dan semualah yang berkaitan dengan hidup dan mati aku, dijauhkan dari perkara yang tidak diingini....bak kata sorang kakak kelas aku....dia ni bab bercakap memang terbaikkkkk....memang A lah kalau nak lawan cakap ngan dia sebab ada ja alasan yang akan membuatkan kita terdiam sendiri...muahahahahahaha....dan satu perkara yang masih terngiang-ngiang kat telinga aku dia penah cakap 'akak dalam banyak-banyak ujian, akak boleh terima......anak demam ka, anak sakit ka.....insyaAllah akak boleh ikhtiarkan......kalau ujian duit pun insyaallah boleh lagi la nak korek merata, pinjam kat orang ka.....tapi satu ja....akak mintak simpang dijauhkan suami akak dari ujian orang ketiga, ujian perempuan....' huiiiiii, ngeri sebenarnya.....tapi dia cakap, kalau betul-betul laki dia nak jugak kat perempuan lain, sila lepaskan dia.....huwaaaaaaaa, ini aku takut.....takut sangat-sangat sebab aku rasa aku tak mampu nak tanggung ujian yang macam nie.....

aku ni kalau ngan laki aku jenis 'bertanya'.....yes, aku tak penah selindung sikit pun apa-apa masalah, apa-apa cerita dengan laki aku....even cita tu melibatkan bekas pakwe aku dulu ka apa...huiii, sensitip bab kisah silam nie, kang tak pasal-pasal gado.....macam baru-baru nie aku 'ternampak' la bekas pakwe kat Alamanda...dia qeja TM Putrajaya tu je pun....tapi nampak dari jauh la....aku tetap text laki aku bagitau 'ayang nampak black'....nak tengok jugak respon dia macam mana.....jeleskah? marahkah? kalau jeles tanda sayang....kalau marah tanda cemburu...*sendiri punya fakta* muahahahahaha

kadang-kadang aku akan tanya something yang diluar kotak pemikiran.....contohnya macam, 'abang, kalau abang jumpa orang lain abang akan tinggalkan ayang dak?'.....penah jugak aku tanya 'abang penah dak sesekali terlintas kat hati abang sebenarnya ayang ni memang jodoh abang?'....perghhhhhh....ayat tak kalah....hahahaha....tapi jawapan biasa dari sorang lelaki yang agak arrogant 'merepek ah'.....malu la tue nak ngaku sayang bini....hahahahah....even yang keluar dari mulut 'merepek ah'....tu pun dah buat aku lega....thumbs up!!!

alhamdulillah la, sepanjang hubungan ni tak dak lagi la perkara yang bukan-bukan jadi....dan aku mintak simpang la dengan benda-benda macam tu...nauzubillah.....bagi laki aku, bila dah kawin, sorang laki kena 'cuci tangan'....tak kisah la masa bercinta dulu, awek lama tu la first love bagai....tak boleh nak lupa...kawan sampai 10 tahun tapi tak dak jodoh....lupakan je lah....yang penting, yang ada depan mata....dah ada tanggungjawab besar....bini dan anak-anak....kerja keras, cari duit banyak-banyak bukan untuk orang lain, tapi untuk anak bini....dan semoga perhubungan kami terus dilindungi....insyaAllah

Tiada ulasan :