18 November 2011

1malaysia la sangat kan

ye....1Malaysia....memang kena pon pada tempat dan situasi...huk3....

ingat dak minggu yang aku balik kampung sempena akad nikah anak buah laki aku + kawan baik aku, Dini tu? pas check-out homestay, laki aku bawak pie jenjalan...nak cari hadiah kat Dini lagi...al-maklumlah, kenduri dia nanti aku xleh pie, so kena bagi hadiah awai sikit la dari yang lain.....tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, bukan jenjalan mana pon.....walaupon Aloq Setaq tu ibu negeri, tak tau nak cari hadiah kat mana....cer bukak Jusco satu, ada gak tempat nak lepak....huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....

okeh, sambung cita.....disebabkan laki aku dulu student polimas, dia tau la sikit-sikit jalan area sana...bak kata laki aku, 'aloq setaq ni celah spenda ja'....erkkkkkkkk, pengsan.... kami pie Pacific eh??? betoi la kan......tempat dia ok ja, tapi mesin ATM ada satu ja...tu pun CIMB...pelik...Kulim pekan kecik tu pon kalau kat shopping complex koman-koman ada la 2-3 mesin ATM, ni satu ja??? xpa, aku redho....bukan banyak duit pon kalau ATM 5-6 bijik kat situ...muahahahaha

yang aku nak cita kat sini adalah ketika, saat, masa aku mencari hadiah kat member aku nie.....selalu orang kawen, kita bagi alat letrik ja, kan??? sebab orang pas kawen kompom nak duduk umah baru, suma benda kena baru....jadik, aku decide nak cari alat letrik, tak kesah la apa pon benda tue.....aku punya gigih usaha nek tingkat paaaaaaaaaaaaaaaaaliiiiiiingggg atas...Haiqal laki aku dok jaga kat McD....cari punya cari, aku bekenan kat rice cooker nie...harga pon ikot bajet aku...aku suh la mamat sorang nie pie cek stok...ok, stok ada...tapi bila dia bukak kotak, aku prasan button nak tekan untuk masak nasik tu, terkedalam sikit...aku cakap la kat mamat tu 'eh, awat butang ni ke dalam'...dia pon cek...pastu mai sorang pompuan ni,'ouh, yang ni kena letak benda baru dia ok' eh, tak kan macam tu pulak...abeh, kalau tak masak nasik, tadak benda dalam rice cooker tu, button tu dok macam tu la???? cari lain.....mamat tu ambik lagi 1 kotak...baru bukak kotak, aku dah nampak 'ni pecah la tepi nie'....dia cari stok lain....'xdak la kak'...aku dah hangennnn....'ok la, tak yah la...tima kasih'...aku blah turun...laki aku dah bising sebab lama sangat, Haiqal plak temuak kat baju dia, tu yang mengamuk tu....wakakakaka

then kena marah sebab pie cari hadiah lama sangat, alih-alih aku pie kat laki aku 'jom kita pie tesco la, barang tadak'...kena bambu la...ok, salah aku...aku masuk balik, kebetulan ada depa bukak 1 side tu, jual alat elektrik ja...cari punya cari, rice cooker jugak aku berkenan...harga pon okeh, then mintak salesgirl tu ambik barang....salesgirl nie Melayu..aku tengok dia pon cam pelik sikit, sebab dia macam tak reti nak buat qeja....tapi aku wat tatau je la....tapi lembab gila la tengok cara dia buat qeja, rimas aku...
masa dia tengah dok tulis no siri bagai, aku saja la tanya :

aku : yang nie warranty dia brapa lama ha???
salesgirl  : yang ni sebulan ja kot.....
aku : *pelik, ada ka warranty sebulan ja??? aku tanya lagi sebab nak bagi puas ati*
tak kan sebulan ja kot????
salesgirl :  *buat-buat tengok kat warranty card tu* haaaaaaaaaaa, warranty dia 7 hari ja....tengok, tu tulis 7 hari....
aku : *aku yang bengong ka dia yang tak qeti buat qeja??? mana ada warranty barang letrik 7 hari....aku pon tengok kad tue....masyaAllah, hat 7 hari tu, tempoh untuk hantaq warranty kat pengeluar, bukannya 7 hari ja warranty dia....adddddddddoooooooooooiiiiiiiii,lingkup bisnes macam nie....dik,bek ko tak yah jaga area letrik tu kalau tak tau...SENTAP aku

pastu dengan rasa tak bersalah, dia bawak rice cooker aku pie kat casher....ada 2 orang casher, Cina...budak-budak lagi kot, gemok...aku bukan la nak sangat depa respect customer, tapi sebagai customer, bila cashier tu dok buat qeja sambil duduk, pastu dok cakap-cakap dalam bahasa cina macam tadak customer kat depan, apa ko rasa??? aku dah la lambat, laki aku dah bising ngan anak dok nangis....yang 2 ekoq ni boleh pulak dok buat ala-ala lemah lembap kat situ...dia scan ka apa ntah, tak leh nak baca...dok buat tu dekat 10 kali, alih-alih baru nak buat cara manual.....lagi aku tak puas ati, ko bangun la time buat qeja tu....patot la gemok 2-2, PEMALAS!!!!
bila tanya kat mana tempat boleh wrap, rilex ja jawab, 'tanya guard kat kaunter tu' 
hellllllllloooooooooooooooooo, baru qeja ka dik????
tensi aku

dah aku tau kat mana kaunter yang leh wrap hadiah, aku pon pie la....ada sorang India nie yang jaga, dia la panggil aku, suh letak hadiah bagai....pastu, aku dok tunggu...dia dah pegang salotape bagai, tapi kalut dok talipon sapa ntah....eh, ko nak buat qeja aku ka ko nak bergayut???? bukan tadak orang len yang leh tolong call...ni dia la nak wrap, dia jugak la nak call....haddddddddoiiii, penat aku melayan kerenah staff-staff Pacific nie....naseb baik dia balut cepat, tapi still rasa tak puas ati la....mana bleh dok buat halai-balai cam tu ja...

hanggggggggggggggiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnn ja aku...dalam qeta siap cakap lagi kat laki aku, 'ni kali pertama ngan last ayang mai sini, nanti abang jangan bawak dah'....wah, marah sangat la tue...

*apa kena mengena ngan tajuk entri???*

T_______T

Tiada ulasan :