02 Oktober 2013

Restoran Sari Ratu Kelana Jaya

Dua minggu lepas kot....entah, aku dah lupa...yang aku tau aku EL, sebab Haiqal pulak demam....qeja EL ja aku nie....  =(  sementara anak nak besar, macam nie lah hidup seorang ibu....nak hantar pie school, confirm pihak pengurusan skolah Haiqal akan call suh ambik punya....depa bukan tak mau jaga, tapi depa tak dak ubat untuk anak-anak.....jalan terbaik, hubungi terus parent dan maklumkan...iyelah, mengelakkan daripada jadi benda yang tak diingini....

pastu ikut papa pie settlekan qeja....lepak makan dulu dekat Restoran Sari Ratu Kelana Jaya.....untuk pengetahuan semua, restoran nie menyajikan masakan nasi padang....kalau orang Indon nie memang feveretlah kot kan...sebab menu semua dari Indonesia...masa tengah makan tu pun ada 1 table tourist dari Indonesia....



dari segi rupa, memang tak segak....laki aku suruh makan...katanya nie ikan bilis...siap ambik letak dalam pinggan aku lagi...bila aku dah makan...baru laki aku bagitau 'tu belut'....erkkkkkk, belut??? kalau dari awal aku tau yang laki aku katakan ikan bilis tu belut, tobat aku tak sentuh....geli la weiii



sambal tumis udang petai....yang nie ja yang aku  berkenan 



ayam penyet kot tak silap....ayam dia macam direbus pastu di grill...tapi tak dak la sedap mana....kicap dia pulak nampak ja bijik cabai dalam tu...bila makan rasa manis...so, aku tak rasa nak makan lagi ayam nie....ayam kampung Perantau Hill lagi sedap rasanya..




Asam pedas ikan merah


Gulai daging...yang ni sedap...daging pun lembut....boleh la nak makan...yang lain biasa-biasa aja....even menu lebih kurang masakan Malaysia, tapi Malaysia tetap dihatiku...eh???  T____________T



Tiada ulasan :