10 Oktober 2013

kening berdarah


ini budak nama Zara Hadeera....cer zoom sikit kat kening dia tu....nampak kesan darah....ini budak baik.....kalau tak dapat barang, tak dapat apa yang dia suka, dia akan baling apa yang ada depan mata.....minggu lepas, laki aku bizi...tengah malam baru balik..kononnye lah....buat roadshow bagai...so aku tinggal bertiga dengan anak-anak.....macam biasa,bila papa tak dak, kebarangkalian untuk aku lena awal adalah tinggi sebab letih nak melayan kerenah budak-budak nie.....muahahahaha....pastu ada sekali tu....aku tak tau kes apa, aku dah terlelap...Haiqal dengan Zara dok main....sat tengok you tube, sat selongkar mainan...pastu tetiba Zara nangis macam sakit-sakit....aku terus bangun...ambik dia, bila pegang nampak darah....aku ingatkan gusi dia berdarah sebab masa aku bangun tu aku perasan macam bucu tab kena kat mulut dia....aku ambik napkin lap, tak dak kesan darah pun...cek lagi....tengok-tengok kening dia yang berdarah...meleleh-leleh....mengamuk kemain la....aku angkat keluar bilik, cari minyak gamat....biar stopkan darah tue....haishh la Zara...aku rasa dia nak tengok you tube yang dia suka...tapi tak reti nak slide apa yang patot...macam Haiqal dia dah expert....tu yang baling tab kena kepala sendiri tu...ish la budak nie..

Zara lasak mengalahkan abang...aritu pie playground kat Alamanda, Haiqal tengok ja orang main....nak main tak reti...dak pun dia duduk bawah playground tu, menyorok...Zara takkkkkkkk....dengan kenit dia, dia panjat tangga...pastu nak turun tangga buat macam orang besaq....jenuh nak ligan....kalau orang cakap 'biaaaaaaaasaaaaa tu', dia pun cepat-cepat tampar apa yang ada depan dia...kalau tong sampah, tong sampah tu la kena ketuk...lani nampak ja orang makan, laju ja jalan nak makan sekali....kat rumah aku ada la stok-stok makanan...ada tempeyek kacang dal dalam satu bekas tu...bila dia pie dapoq ja, 'ma, nak...nak...'...kalau aku sibuk tengok tv, dia bawak bekas tempeyek tu baling kat muka aku....Ya Allah budak kecik nie...ikut perangai sapa pun tak tau la...kemain ajar orang...apa pun, jadi anak yang dengar cakap ye...kecik-kecik ni mama boleh layan lagi...kalau dah besar, siap la...hahaha


Tiada ulasan :