21 Oktober 2013

Selamat Hari Lahir, Mak

21 Oktober setiap tahun adalah antara tarikh keramat yang bermakna untuk aku dan family....hari nie besday mak....hepi besday mak...alhamdulillah, Dia masih lagi memberi aku peluang untuk bersama-sama dengan mak....

sebenornye, masa raya haji baru-baru nie kami dah sambut dah besday mak....alang-alang semua dah berkumpul, boleh la semua joint....macam biasa, aku adalah pemberi idea....hikhikhik....mula-mula plan nak buat kat luar, means nak sambut kat luar la...bukan kat rumah...pastu bila dah bincang-bincang, semua family ada kat kampung kecuali sorang abang ngan kak aku je yang tak balik....confirm ja buat kat rumah.....senang.....petang raya tu jugak pie cari cake.... ;)




Chocolate Indulgence menjadi pilihan....tengkiu Mak Tun sponsor kek mak nie....sedap....hehehehe...taon depan boleh sponsor lagik....  T___T

mak aku pelik tetiba pakat nak keluar....mula-mula kak aku ngan laki dia...nak pie rumah cousin....pastu depa nak cari kfc sekali....tup-tup aku pulak nak keluar....halasan nak ambik duit....padahal nak cari cake....muahahahahaha...dah sampai rumah, tengok mak ada kat ruang tamu depan...sanggup letak kat luar rumah dulu, takut mak perasan cake tu...kang tak seprais.....

bila semua dah ready....mak pun dok menyembang, kfc semua dah susun atas meja, dominos lagi.....aku ambik cake....tangkap gambar dulu....yang anak menakan yang ramai tu pulak sebok...kalut nak makan cake...budak-budak dengan cake memang tak dapat dipisahkan.....bila mak aku tengok cucu-cucu dia kalut pie berkumpul kat cake tu, mak aku pun bangun la pie tengok benda apa...siap baca lagi apa yang tulis atas tu....terus ramai-ramai nyanyi 'hepi besday to u, hepi besday to u,hepi besday to mak/tok, hepi besday to u....'...Yeay...hepi sangat....Alhamdulillah....Dia telah kembalikan keceriaan dalam family aku....syukur Ya Allah









hepi bila tengok mak hepi....siap mak sound lagi 'hampa tak cakap awai, kalau dak aku boleh nak pakai lawa-lawa'....muahahahahaha...mak tetap lawa kat mata kami  ;)
























hepi besday mak....semoga panjang umur, murah rezeki....semoga mak dapat tunaikan umrah, InsyaAllah bulan 12 nanti....dan semoga mak dijemput sekali lagi untuk menunaikan haji.....tak mau sedih-sedih dah pasni tau.....kami semua sayang mak....sangat....love u mom, till Jannah....InsyaAllah



Tiada ulasan :