14 Ogos 2013

Tips Menghalau Nyamuk

Waktu rehat untuk anda tapi waktu makan bagi nyamuk.....erkkk, macam tak berapa nak betul ja ayat aku nie......okei-okei....tak yah nak tiru ayat iklan tivi sangat lah......
anda ada masalah dengan nyamuk??? 
aku YA......nak kata balik kampung banyak nyamuk, kat Putrajaya nie pun sama ja...tiap minggu ada ja orang Klinik Kesihatan mai fogging keliling rumah.....kat kampung tu telah la....dah la tak dak fogging bagai, kita la kena fogging sendiri....muahahaha

kat kampung mak aku dah standby spray nyamuk tu....tak kisah la jenama apa, shieldtox ka, ridsect ka, fumakilla ka.....WAJIB ada....dah tu yang ada anak kecik macam aku ni, mak aku standby yang karan punya....satu benda tu boleh la kot tahan 30 hari....kalau macam aku ni yang jenis tak reti nak off menatang tu, seminggu pun dah boleh habis...hehehehe....tapi tu la...dah sembur ridsect, dah pasang ubat nyamuk karan....memang nyamuk kampung ni jenis tak makan saman....aku siap beli yang spray nyamuk kat Watson tu....spray kat baju Zara ngan Haiqal....ada yang boleh tampal kat baju, aku beli jugak...tapi dah habis la, tak dan bawak balik kampung...tu pun nyamuk gigit jugak.....mangsa yang paling banyak kena gigit, Zara la...habis kaki tangan kena paku....sampai hitam jadi bekas gigit tu.....kesian anak dara aku

pastu tadi aku terjumpa satu artikel ni kat fb



waaaaaaaa....senang bukan....senang, mudah dan murah....sambil pejam mata pun boleh buat....dari jauh nampak cantik ja cengkih ni tercacak-cacak atas limau....kat kampung aku limau nipis nie belambak.....WAJIB kena cuba balik kampung Jumaat nie....mana tau kerungsingan yang melanda jiwa dan raga seorang ibu terhadap kedegilan nyamuk-nyamuk kampung boleh diatasi....kan????....jangan Haiqal ngan Zara kutip makan cengkih nie sudah la....muahahahaha

apa tunggu lagi....moh kite cube

Tiada ulasan :