22 Ogos 2013

Bas jatuh gaung - Genting Highland ~ KL :(

Sumpah aku tak tau langsung pasal kejadian nie.....time Maghrib kot, masa tengah layan tak layan cita Cinta Jannah, tetiba ja keluar bar yang kat bawah skrin tv pasal kemalangan bagai...aku nie blur-blur ja baca sebab tak baca dari mula....ada yang mati lah, yang baru keluarkan dari gaung berapa orang lah....still tak leh tangkap benda apa yang terjadi sebenarnya....pastu tup-tup ada Berita Terkini pukul 7.30 malam kat TV3....aku pun pelik, tak penah-penah ada berita terkini time nie.....dah habis berita baru aku tau


kebanyakan front page paper hari nie adalah tajuk pasal kemalangan semalam....37 orang meninggal dunia....16 orang cedera....dalam banyak-banyak tu, ada jugak orang Melayu....sedihhhh  ;(

Salam takziah untuk semua keluarga yang terlibat....aku bila dah jadi macam ni, Genting Highland memang akan aku elakkan dari menjejakkan kaki kat sana.....scary ooooo....dulu zaman bercinta selalu jugak naik Genting...bukan buat apa pun, lepak-lepak pastu turun la bawah....konon nak rasa sejuk.... ni cukup la kot last aku pie Genting bulan lepas ke bila ntah...lain taon pulak la nampak gayanya....

Semoga ada kesedaran kepada pemandu-pemandu semua....pastikan kenderaan anda berada di dalam keadaan selamat....anda selamat, semua nyawa selamat....Nauzubillah

Tiada ulasan :