26 Ogos 2013

Tingginya kasut!!!

Pas parking qeta pagi tadi....nak berjalan pie opis....aku nampak ramai orang laki nak naik tangga...aku segan sebab aku tau baju aku hari nie kalau tak pakai kain dalam alamatnya nampak klcc lah...tambah-tambah matahari tengah naik, lagi la....dalam ati terus 'ish, biaq depa lalu dulu la....' pastu aku naik tangga pelan-pelan...dengan harapan orang laki akan potong que....pastu tetiba ada sorang mamat nie tegur, 'tingginya kasut'....aku dengan muka tebal terus senyum and cakap 'jalan dulu ;)'...niat hati nak suh mamat tu jalan dulu sebab aku tau dia dok mengutuk aku dalam ati sebab jalan cam siput...OMG....pastu  boleh pulak mamat ni jalan bersaing dengan aku siap bukak cerita pasal kasut


Mamat : Boleh jalan ke?

Aku : Senyum  ;)

Mamat : Kakak saya macam nie....selalu pakai kasut tumit tinggi....pastu 2 minggu lepas, dia sakit kaki....pegi private, check....urat bersimpul...doctor terus buat operation laser...

Aku : Tercengang...tak tau nak balas apa...dalam hati, 'dia nie mengutuk aku sebab pakai kasut tumit tinggi ka sebab nak suh aku pakai kasut yang lower sikit?'

Mamat : Saya bukan ape, kire zaman sekarang nie ade eh operation macam tu....selalu orang mengandung jadi jugak urat simpul nie...dah habis operation terus boleh berjalan macam biasa, dah tak sakit....pelik jugak tu

Aku : Ooo...yaka...dia sekarang pakai heel lagi la??? ~ buat-buat ramah

Mamat : Orang dah biase, keje bank...

Aku : Ooo...nak kene jage la sebab private....

Mamat : Aah, nak jage penampilan...Dah lama keje sini?

Aku : Angguk....5-6 tahun

Mamat : Lame dah tu....saya baru 3 bulan tukar sini....sebelum nie dekat *******

Aku : Erm.....******, kenal Puan Rosnah la?

Mamat : Puan Rosnah??? Bos ke 3 saye...blablablablabla

dan perbualan terus terhenti sebab lift dah sampai kat level memasing.....haishhhh, dari kasut sampai ke isu bos yang sama....tinggi sangat ke kasut hari nie.....tapi 1st time pakai kasut nie, terus tak pakai dah sebab aku rasa siput jalan lagi laju dari aku...then cari yang rendah sikit...dah lama pakai heel yang agak rendah....then try balik kasut tadi....kali nie  kalau nak lawan berjalan dengan siput aku menanglah kot....dah advance....muahahahaha

Tiada ulasan :