16 Ogos 2013

Drama Ijab Dan Qabul



Sapa tengok  cita nie kat TV3 malam Rabu lepas???? aku tak tengok....lupa....kan malam tu lepak IKEA.....pastu masa makan kat Papa Rich tetiba laki aku cakap, semua dok update pasal Ijab dan Qabul....aku terus tercengang.....huwaaaaaaaaaaaa, lupaaaaaaaaaaaaaaa....kalau aku tau malam tu ada cita ni, sumpah aku tak keluaq pie mana-mana......aku dok tengok iklan ja dah teruja nak tengok....Nora Danish ngan Adi Putra kot......pasangan cocok menyocok...muahahahaha

pastu dah tak dapat tengok, aku mula la mencari saluran yang boleh digunapakai untuk memuaskan hati aku....sapa lagi kalau bukan budak IT opis aku....mintak tolong downloadkan cita nie....kat pc aku tak leh download....suma kena block.....depa budak IT voley la....depa kan IT....hikhikhik.....dan petang semalam, aku dah dapat cita nie...yippppaaaaaaaaaaa!!!! *lompatbintang*

semalam aku tengok separuh....ni baru habiskan lagi separuh....ok, sedih....nak nangis tapi cover takut ada pegawai masuk bilik....muahahahahaha...tapi tu la, ending hero + heroin mati....tak bestlah....tapi tetap menyentuh perasaan, yela laki bini berkongi liang lahad....ni yang dipanggil 'CINTA SAMPAI MATI'......

selalu persoalan 'kenapa orang laki perlu kawin lain???' muncul dalam kepala otak aku......macam dalam cita Ijab dan Qabul nie, ayah Imran aka Adi Putra sendiri suruh kawin lain sebab menantu dia (Zarra aka Nora Danish) tak mengandung even dah 4 tahun depa kawin.....hati perempuan mana yang tak tersentuh bila laki sendiri berhasrat untuk kawin ataupun dipaksa kawin lagi satu....kannnnn....aku pernah tanya laki aku, 'abang, sebab apa orang laki perlu kawin lain?'....laki aku diam....habis kuat dia akan cakap, 'mana nak tau'.....laki aku tak tau alasan kukuh apa yang perlu dijelaskan untuk benda tu.....nauzubillah, tak mau la jadi kat aku semua nie.....alasan anak selalu la kita dengaq.....tapi yang dah ada anak pun kawin lain jugak....senyap-senyap pulak tu....yang cita ni lagi la, nak kawin dengan kawan baik bini sendiri...hoihhhh, ini boleh mendatangkan marah...

dan memang telemovie Ijab dan Qabul ni berjaya dihati aku....ada message yang disampaikan tu terasa jugak la kat ati nie.....dan jangan gunakan alasan anak untuk terus membuka hasrat nak kawin lagi....bersyukurlah dengan apa yang kita ada....perlu terima kekurangan pasangan masing-masing...dan ingat, semua kita tidaklah sesempurna mana dan malah memang tak ada pun seorang yang sempurna di dunia nie....cewaaaahhh, madah dihari Jumaat....

oklah....nak balik masak jap...nak kemas beg sekali...malam ni nak balik kampung....T______T
tadi aku try jugak nak upload cita ni...memang tau dah tak dapek punya....dapat tengok preview kat atas pun jadi la no....

daaaaaaaaaaaaa

Tiada ulasan :