19 Disember 2011

hapdate terkini Larian Kitar Semula

Yeay....selesai sudeeehhhh.....pepagi buta aku bangun mandi, siap-siap nak pie larian nie....Haiqal macam besa la, hari aku ada kelas, hari aku ada plan, dia pon mula la bangun awai....dah siap-siap, siapkan si kecik ni pulak...tapi tak bawak dia la, just tukar pampes + buatkan susu.. and laki aku sekali lagi menjadi Mr Mama...tenkiu bang. :)

aku ngan adik aku sampai kat tempat pelepasan larian ni dekat 7.20 am....ramai siot...nak register lagi, baju +  bip pon tak ambik lagi.....pastu tak dan nak warming up, depa dah panggil sebab VIP dah nak lepaskan peserta larian....*ouh ya, host pagi tadi ialah FBI....first time tengok FBI secara  life...hehehehe*

permulaan larian sangat memberangsangkan...aku lari ngan adik aku, pastu dia zassss blah tinggai aku lari sengsorang....eh, boleh macam tu????...nampak sangat la aku control comei masa berlari...hahahaha....pastu aku lari, rasa cam melekat ja kaki kat jalan, tak larat nak angkat...ngan beg lagi aku gatai pie bawak, siap kunci umah berbunyi-bunyik time aku lari...wat malu je kan....dan disebabkan malu orang dengaq, aku pon berjalan...jalan makan angin....amacam, hokei tak halasan haku???  T___T

pastu kan, tengah aku berjalan sambil berlari, tetiba ada budak-budak melintas....mak aihhh, laju semacam ja bebudak ni lari.....budak-budak aku ok lagi....tetiba aku tengok ada amoi sorang ni, dah layak panggil nenek, zassssssss melintas sebelah...ko tak saiko ka tengok orang yang tua + budak-budak ni potong ko lari??? kompom la saiko kan.....tapi aku taaaaakkkkkkk saiko pon.... rilex je, jalan jugak....mai la sapa pon potong aku lari, aku jalan wat deeeekkkk ja....kalau aku rasa aku larat, baru aku lari...tapi 80% memang aku jalan la....hahahahah


pastu ada pulak kakak-kakak ni berlari sambil tolak stroller....anak diorang siap terlentok baekkkkkkk punya dalam stroller tu....kalau aku tau, aku bawak Haiqal pon xpa, kan....tengok depa ni lari kemain laju....kalau aku kompom lagi laju *____*....
entah-entah si kecik tu dah tergolek...hahahaha






tengok, dan lagi aku snap gambaq....yang ni suma set-set orang tak larat lari cam haku la...hat semangat, depa lari tak hengat apa dah


pastu ada satu check-point tu, aku dah lega....dalam ati, 'ala, tak dak la jauh sangat larian ni'...bila dah makin dekat kat check-point tu, baru aku tau tu check-point untuk budak-budak + orang tua...depa ni lari 3km ja....hat remaja umoq 19-40 tahun kena lari 7km...arghhh, pengsan....tak sampai separuh perjalanan aku dah semput, ni nak lari sampai depan PICC tu....memang takkkkk la....so aku decide untuk jalan je...tak yah nak lari....leh cuci mata...hehehe


semua tengah gigih untuk menamatkan larian....aku lari dah sampai kat Jabatan Peguam....depan tu KKLW ngan Kementerian Penerangan...lega dah aku, tak jauh ngan PICC....tapiiiiiiiiiiiiii, depa ni bijak....kami tak dibenarkan lalu roundbout kecik tu, kena pusing belakang KKLW bagai....jauh kemain.....watdahek betoi....tapi aku tetap maintainnnnnnn jalan  :)

sampai kat belakang bangunan KKLW, ada la urusetia sediakan ayaq...sapa yang rasa dahaga, leh la singgah minum pastu teruskan perjalanan...aku time tu dah nekad, lepas ja minum ayaq, aku nak LARI.....tak mau dah la jalan...adik aku dah tak nampak batang idong, aku nak pie ligan dia.....baru ja berniat, tup-tup jambatan nak ke PICC tu macam naik bukit sikit...so, batalkan niat....aku berjalan udah ler...hahahaha
tengah berjalan-jalan, tetiba aku dengaq sora sorang mamat nie...macam kenai je....pastu dia tegur, 'eh, husna ke'.....budak opis aku, shah....pastu dia gitau ada member opis aku kat belakang...so aku tunggu la budak opis aku tu, Shikin nama dia....baru ada geng nak berjalan + bergosssippppppp





sambil jalan stop tangkap gambaq....Shikin in dah house



semua dah penat berlari....ini sesi 'Jom! BERJALAN kitar semula'
tukar sikit tagline larian ni
special untuk kami-kami yang dah ketinggalan kat belakang
hehehehe



pastu ada lori bawak air mineral...memula aku sombong tak mau ambik....tapi shikin nak...so aku pon naaakkk jugak la...tak dapat medal, dapat air mineral pon ok whattt


masa aku nak menghabiskan sisa-sisa kehidupan....eh, sisa larian....adik aku dah sebooooookkkkk call tanya kat mana.....dia dah tunggu lama kat tempat penamat...dia 8.30 dah sampai....aku tengok jam, ok pukul 9.05 pagi...lamanya aku LARI  
T_______T



bersama Nadia....aku ingat dia dapat medal (untuk 500 orang pertama yang sampai kat garisan penamat), boleh la aku nak belagak ngan medal tu
tapi takkkkkkkk, dia cakap masa dia sampai tu orang dah ramai yang sampai
kira aku ngan Shikin ni stok last-last la
kewlllll kan



aku, Shikin + Shah
bebudak opis ni ja yang aku jumpa
dalam beg tu ada sijil....yang tu yang penting sebenarnya....leh la aku isi LNPT nanti untuk kegiatan luar...xde la dapat teloq ayam untuk part tu, kan
dalam beg tu jugak ada calendar PPSPPA
dan yang penting sekali, dalam tu ada roti........ aku lapaq siot, so berhenti makan roti dulu


pas abeh semua, semua dah sampai ke garisan penamat, diorang buat cabutan bertuah
salah satu no bip yang ada kena masukkan dalam kotak yang diorang sediakan
hadiah misteri ialah basikal
ko tak rasa gilaaaaaaaaa ke kalau dapat basikal
leh pusing-pusing Putrajaya ngan basikal tu
nak pulak basikal yang ada dua orang pengayuh
laki aku kat depan, aku ngan Haiqal kat belakang
kiut kan
*verangan*

tapi aku tak dapat pon cabutan bertuah....so simpan je la niat nak kayuh basikal pusing Putrajaya tu dalam ati sengsorang....nak kata basikal, hadiah yang laennn pon aku tak dapat....memang aku ni bukan yang jenis 'bernasib baik' pon....hehehehehe

dah abeh bagi cabutan bertuah, selang seli dengan penyampaian hadiah kat pemenang..aku tak tengok pon....aku dok lepak tepi padang....tak lalu nak berdiri lama-lama....memang kompom sakit kaki la kan...dok tak dok pie  BERJALAN  LARI  7km sapa suruh kannnnnnn



sempat lagik   ;)


dah setel semua, orang pakat blah....aku ajak Nadia pie kat stage, nak tangkap gambaq ngan FBI....ramai dok beratoq....Nadia dah, turn aku ja tak dapat-dapat....dan at last, dapat jugak






FBI + aku



pastu masa nak gerak balik tu, ada satu team ni tengah berketung-ketang dengan 'alat muzik' diorang
rupa-rupanya diorang guna barangan terpakai separti kuali, tong cat dan sebagainya
sebagai menghargai bakat diorang, aku pon snap la satu untuk buat kenang-kenangan




pastu aku ajak Nadia, Shikin + Shah pie bekpes....baru ja nak makan laki aku dah call bising-bising
'tak abeh lagi ka? ni kat mana? anak berak abeh kena seluaq.....blablablabla'
adeh, potong mood betoi la
dan bagi meredakan mood laki aku, aku pon tapau la nasik lemak sebungkus...kalau ikutkan ati, aku balik umah nak perangat ja lauk yang ada bagi laki aku makan, tapi tak mau la, cian laki aku dah penat jadi Mr Mama  ;)

sampai ja kat umah, dah dengaq si kecik tu menjerit-jerit...masuk je umah, OMG!!!!....aku yang rabun ni pon bleh nampak suaq anak aku ada tompok-tompok kuning
haishhhhhhhh la Haiqal





Tiada ulasan :