27 Mei 2011

JM Bariani House Bangi


semalam aku pie lepak makan2 kat sini ngan laki aku....saja la memenuhi permintaan laki aku tue, ari2 asyik sebut 'jom JM bariani bangi' sampai aku nak muntah dengaq...yala, baru minggu lepas tak silap aku kami pie makan kat JM Bariani Putrajaya kat Alamanda tue, nie bleh plak dok ajak lagi....kata laki aku, hat Bangi nie lagi sempoi.....ok2, I polo je....asalkan bukan aku yang bayaq sudaaa...ngeh3

tempat dia, nice...aku tau, ramai yang duduk area Bangi konpom dah penah pie makan kat situ....lani bukan masalah penah pie makan ka dak....aku hanya nak tergelak kalau aku terkenangkan kisah semalam antara aku, laki aku + waiter yang amik oder (orang indon kot, dak pon sabah sarawak)....muahahahaha

situasinya adalah begini :

laki aku : bagi nasi bariani ayam merah satu (aku dok pulun tengok menu gie, sebab  kenyang, tatau nak makan apa)....sirap limau 1, sky juice 1...fuhhh, tak kalah tue...sky juice konon, cakap jela ayaq kosong...dah la aku tengok budak amik oder tue cam blur2 ja...hahaha

aku      : milo ais 1 sambil tangan dok selak menu tatau nak makan apa....then aku nampak, 'cheese cake nie ade kan, ambik 1 ek'....waiter tu terus angguk tanda paham

laki aku : ayang cepat la, tambah lagi...takan nak makan yang tue ja....pastu laki aku terus tunjuk gambar yang ada kat menu tue, udang + sotong goreng tepung ja pon...

waiter  : karimari

laki aku : ha, bagi 'karimari' 1, papadom 1

then waiter tue ulang balik menu yang dah oder

waiter : nasi bariani ayam merah 1
             sirap limau 1, milo ais 1, air kosong 1
             karimari 1
             papadom 1
             cece 1

aku      : apa cece tue?

waiter  : terus tunjuk gambar cheese cake kat aku sambil muka merah padam

aku      : owh, cheese cake...aku ngan laki aku dah tak tahan nak gelak

waiter : ha, cheese cake 1..then dia terus blah buat oder yang kami nak

aku     : ada plak cece, orang cheese cake..hahaha

laki aku : dia tak reti nak sebut kot......lagipon depa ambik oder guna shortform ja... dia tulis CC....naseb baik dia tak sebut 'credit card 1'....hahahahaha

aku      : hahahahaha...dak pon sebut ciken chop ka....hahahahaha
             

pastu kan...tunggu punya tunggu, yang len suma sampai....cece ja dak...memang waiter ni nak kena hempuk kot....dak pon dia memang tak tau apa yang dia tulis, ignore ja oder tue....naseb baek la ada waiter len, mintak kat orang len la.....yang tak tahan tue, dia leh panggil 'cece'....hahahahahahahaha

Tiada ulasan :