29 Mac 2013

Demam

Hari Rabu baru-baru nie, aku mintak permission dari pegawai kat opis nak pie cari buku teks kat Shah Alam...pie ngan budak kelas aku, kak nor.....dah mencari kedai satu hal....setel  satu buku, aku ajak kak nor cari lagi satu buku dekat mana-mana bookstore yang dekat....alih-alih dia ajak pie Jusco Bukit Raja....malangnya semua kedai buku tak jual buku yang kami cari tu.....nak balik pie Putrajaya, dah sesat pie merata alam..sampai ke Klang, Kapar....ntah, pusing balik cari highway pie KL....time tu tekak aku dah tak sedap...macam pedih, sakit nak telan ayaq liuq....tak pa, balik opis, buat qeja macam besa.....balik rumah, aku nak cepat-cepat mandi bagi basah kepala....pas mandi, badan pun macam panas lagi...ambik termometer, cek suhu.....37.9....sah, demam....ajak laki aku pie klinik....masa kat klinik, doctor cek suhu makin naik, 38.9....hadoiii, demam pulak dah....tapi yang syok dapat MC...yang tak syok, doctor cakap berkemungkinan anak akan berjangkit demam nie tambah-tambah yang menyusu badan....malam tu jugak badan Zara dah suam-suam...aku demam, dia pun demam....merengek.....tak mau tidoq....asyik nangis ja...buat tu tak kena, buat ni tak kena....nasib baek la aku MC....memang aku kena kuat la, nak harapkan laki aku, memang aku tak harap....salin pampes Zara pun tak pernah....Haiqal tak pa, dia boleh handle...aku tidoq pun sambil duduk ribakan si kecik tu...letak bawah kang terjaga...boh buai, dia tak mau...nangis, pastu meniarap, merangkak dalam buai...angkat la pulak bagi tidoq bawah dengan aku....memang mata pandalah aku semalam....hari nie, aku cuti...niat hati nak pie qeja, tapi tengok Zara dah asyik bertaik mata ja...orang cakap panas dalam...tidoq setengah jam, merengek...cek suhu dia 38.3....terkejut aku....terus bangun cari ubat bontot....aku jarang amalkan ubat bontot ni...tapi ni terpaksa la...dah bubuh tu, tengok Zara dah mau tidoq...ralik....alhamdulillah...cepat sembuh ye sayang


Tiada ulasan :