06 Mac 2013

LIPAS

Masalah.....memang masalah.....rumah aku, dah kena serangan lipas......entah berapa keturunan lipas yang dah aku bunuh pon tak tau la......dulu, tak dak pon.....sejak dua menjak aku dok balik kampung tu, asal balik Putrajaya ja aku nampak lipas kat dapoq......kalau sekoq dua, ok lagi....ni lepas aku spray, tengok ada lagi...besaq-besaq pulak tu....yang buat aku tak tahan tu, depa punya syok berak merata....sampai ke atas dapoq, rak botol susu, dekat pinggan yang dah basuh.....hoihhhh....aku ni dah la pemalas, bila lipas berak merata alam, kompom-kompom la aku kena basuh balik....bukan basuh satu tu ja, tapi semua...yela, aku boleh imagine yang lipas tu merayap sana sini, pastu berak.....sakitnya hati!!!!

aku dah buat operasi pembasmian lipas.....rupa-rupanya depa dok berkampung kat dalam kitchen cabinet yang bawah sinki dapoq tu.....aku apa lagi, dengan rasa tak bersalah, aku spray sesungguh hati kat dalam tu.....dok sat aku tengok.....perghhhhhhhhhh, dekat 30 ekoq lipas keluaq....ada yang mati, terkodek-kodek kena spray...kecik, besaq, sedang....semua ada.....aku  ingatkan misi dah berjaya, rupanya dak lagi.....dah setel bawah sinki, tengok ada lagi lipas yang berani menonjolkan diri.....ouh, dalam laci depa berkampong.....aku apa lagi, sekali lagi dengan perasaan yang tak dak belas kasihan terus 'psttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt'....4-4 laci....barang-barang dalam laci tu kalau ikutkan hati, nak ja aku buang...tapi kena marah dengan laki aku...katanya bukan beli dengan ayaq liuq.....alaaa, beli pon tak guna...simpan dalam laci, pastu jadi sarang lipas...buat apa??? bek aku buang....nak nanti beli lain...muahahahaha

misi masih tak berjaya.....makin banyak aku bunuh, makin berani pulak lipas ni mai tayang muka....padahal laci + kitchen cabinet dah kosong, setel semua dah.....ada lagi saki baki dalam almari dapoq tu.....aku punya perangai ni lain macam sikit....once aku nampak taik lipas, tak kisah la dekat plastik tepung ka, kat plastik garam ka....even tak bukak, tak bocor kat mana-mana pon, aku akan buang.....buang semua....kalau nak kata aku ni bazir duit ja beli pastu buang, kata lah....aku lebih sanggup beli baru dari nak guna yang dah kena berak ngan lipas tu....bagi aku, tu najis....lipas tu tempat dia dah la lubang-lubang taik...tak lalu aku nak guna....sebab tu aku dah malas nak masak....*halasan*....kadang masak, bangun tengah malam tengok lipas dok merayap kat periuk nasik....hoiiiiihhhhh, sakit ati nya oiiii....kalau nak masak tu boleh, tapi kena perabeh time tu jugak....tak mau simpan untuk makan waktu lain pulak

ni tak habis-habis lagi qeja aku....pagi tadi tengok ada anak lipas dok bertenggek....aku lani pejam mata ja bunuh lipas...sebab dah selalu sangat jadi pembunuh....muahahaha....nampak ja lipas, aku capai apa yang ada, ketepek!!! psssstttttt!!! dah, mati...kang aku sapu masuk tong sampah

readers, sapa ada petua nak hilangkan lipas ni ha??? aku masih was-was nak masak....tambah bila masak makanan anak-anak...sobsobsob  ;(

Tiada ulasan :