18 Mac 2013

Haiqal is pemalu???

Minggu lepas, masa aku pie hantar Haiqal pegi school.....tengah aku pass beg skolah dengan Haiqal kat teacher, tetiba teacher tu cakap 'akak, anak akak ni pemalu sangat la....' aku dah buat muka hairan....biaq betik Haiqal ni pemalu....pastu teacher cakap lagi, 'kalau die tengah main, pastu kite tegur, malu la die.....kalau tak tegur die ok je...main,nyanyi'.....aku dah tengok pelik dekat Haiqal....aku cakap kat teacher, 'Yeke....ntah....rasanya mak bapak die tak de la ajar jadi pemalu'...pastu aku terus cakap kat Haiqal, 'Haiqal jangan jadi pemalu sangat tau'.....dia buat tak tau ja....dengaq teacher cakap macam tu, aku dah susah ati.....Haiqal, awak tu boy....bukan gegurl....kalau gegurl malu mama tak kesah....macam mana nak berdikari kalau asyik tertunduk-tunduk malu.....tak kan cartoon Pocoyo ada ajaq jadi pemalu kot??? pelik ni...*bingung*



ok.....mulut tu bukan buat duck face ka, duck mouth ka....aku tak kan ajaq anak-anak aku gaya possing macam tu...ni sebab Haiqal dok perasan dia nek motor...dok 'broommm broommmmm brooommmmmmm'....sebab apa aku tak ajaq anak-anak aku macam tu??? sebab aku tak suka....sama la jugak yang menari apa tu, gangnam style??? serius aku tak berkenan....dan aku cukup menyampah kalau ada iklan tu....cepat-cepat ja tukaq channel....dan aku jugak tak pernah nak download video gangnam style bagi anak-anak aku tengok....NEVER....perghhhh, dah cakap omputih...hahaha....kadang adik-adik aku dok ajaq Haiqal menari gangnam style, memang siap la budak-budak tu....huhuhu

ok, sambung cerita.....gambaq kat atas ni ambik Jumaat lepas....tengok cuaca elok ja....pastu angkut budak-budak ni pie lepak taman depan PICC tu....masa main jongkat jongket ni, ada lagi sorang budak tengah main, laki....tapi main yang sebelah punya....parent dia pon ada sama.....aku main dengan Haiqal....aku duduk hujung ni, Haiqal duduk hujung sana.....masa tengah main tu, mak budak tu dok tengok Haiqal.....tau dak apa ekspresi Haiqal????

tertunduk-tunduk, mulut tu tutup rapat-rapat.....tersipu-sipu sampai kepala nak kena besi jongkang jongket!!!!
ko daya tengok anak teruna malu macam tu???

terus aku menjerit

Haiqal!!!!!jangan malu sangat....mama tak ajaq pon Haiqal malu macam tu!!!!

ah....ada dia kesah....yang kakak kat sebelah ni dah gelak-gelak tengok Haiqal....hoishhhh, geram aku....bukan geram kat kakak tu, geram kat Haiqal lah....belajaq mana pon tak tau la....malu tertunduk-tunduk.....bagus anak ada perasaan malu, tapi biarlah bertempat.....pagi tadi, masa nak hantar kat teacher....macam tu jugak....teacher ambik, terus mulut katup rapat-rapat, termuncung-muncung tahan malu....Ya Allah....ada jugak budak yang nak kena nie....aku ni rasa macam nak kena ubah something kat Haiqal...tapi tak tau nak buat macam mana....macam mana ha tak mau bagi pemalu sangat....aku ada cakap kat laki aku pasal teacher cakap Haiqal pemalu.....rilex ja laki aku cakap, 'sama la....macam abang dulu....abang dulu pun pemalu' ?????????

ok...teka teki dah terjawab....ni kira like father like son lah nie kan....pastu bila dah besaq memang tak tau malu dah...haihhhhhhh

Tiada ulasan :