29 November 2012

Siakap Perantau

Haaaaaa.....dengaq macam pelik je kan.....meh sini aku nak share.....baru-baru ni laki aku punya semangat nak bawak aku pie makan kat Perantau Hill.....tau kan kat mana, area Gate1 nie je.....padahal bukan aku tak penah makan kat situ, selalu sangatlah.....sebab tempat dia selesa....kan aku dah cakap, aku nie kalau nak makan kena cari yang selesa sebab aku ada anak kecik.....kang senang aku nak lari bagi susu.... ;)
Pastu mai satu malam ni, ketaq-ketaq jugak ajak....katanya nak suruh aku rasa satu makanan nie yang memang aku tak penah makan lagi....katanyalah.....okei-okei, malas cakap banyak, ikut jelah...padahal aku dah berimaginasi nak makan kuew teow tomyam....eh sebut bab makanan ni terus perot berbunyik...semalam ai lupa nak makan 
-__-

laki aku la order semua.....bila makanan sampai, aku pun heran....serius, tak penah pulak aku tengok makanan nie



ikan tu nampak la ikan siakap....pastu isi ikan dia dah potong siap-siap dari badan ikan...then ada daun kari, cabai kering.....kuah dia pulak laki aku cakap guna butter....hurmmm, teruja jugak nak makan....
bila rasa seketul, sedap jugak.....memang tak penah lagi la aku makan siakap masak macam nie....selalu siakap 3 rasa, siakap stim, siakap masak pedas...itu je....ni 'Siakap Perantau'....nama pon tak kalah...hahahaha...adik aku kemain pulun makan, aku kat sebelah ni asyik jeling je kang tak cukup untuk aku.....aku nak makan tangan kalut suap Haiqal....last-last, depa tinggai part ekor ke bawah kat aku....sedapnye lah haiiiii...memang aku kutip semua isi ikan la....ngapngapnga...burppppppp, alhamdulillah....silalah mencuba....sangat puas hati



Tiada ulasan :