27 November 2012

Kembali bekerja

Setelah 3 bulan lebih aku goyang kaki duduk rumah, bangun lambat, boleh golek-golek depan tv...akhirnya kemarin aku kembali jugak ke meja opis....huarggghhh, sungguh tak best....tapi nak buat cam mano, rezeki harus dicari...untuk makan anak-anak jugak....jadi aku redhoooo  T__T

tapi yang susah hatinya, Haiqal demam.....tak sampai hati nak tinggal....nasib baik adik aku ada, mintak tolong dia monitor suhu badan Haiqal....suhu tinggi kot....masa nak pie qeja kemarin, suhu dia 38++....dah masuk ubat bontot, aku ingat ok la pastu.....message laki aku suh cek suhu, tengok still demam, 37.8...turun sikit ja.....aku kat opis ni berdoa tak henti-henti bagi Haiqal cepat sembuh....demam, makan tak lalu, menyusu pon tak mau....bila aku tuam dengan towel suam, merengek sejuk..jelum kepala dengan ayaq asam jawa, pastu lena.....baju memang tak pakai langsung la, biar ja pakai pampers...badan dulu gebu ja pegang dah makin kerempeng aku tengok.....kesian Haiqal...budak opis cakap sekarang ni musim demam....ye la kot kan....


tengahari tadi aku balik rumah, tapaukan makanan kat adik + anak buah aku (anak kakak aku ikut dari kampung,dekat 2 minggu dah kat sini...malam ni nak post kat abang aku suh bawak balik..dia dah start rindu mak dia dah tu)
aku makan dulu, pas makan bagi Haiqal mandi.....demam-demam macam ni aku nak bagi mandi pon tak berani....aku dok lap-lap dengan ayaq suam ja...tapi makin tak larat pulak aku tengok....tadi aku bagi mandi, start dari kaki naik kepala....orang cakap nak buang panas kena bagi mandi macam tu.....dah bagi mandi baru nampak Haiqal macam segar sikit....kemarin memang tak mandi la, aku tak berani sebab suhu tinggi....dah mandi, baru mau senyum....menyusu pon dah laju...kalau dak, lembik ja...nak bertempek kat aku....adik dia tak dak boleh la.....kesian Haiqal...cepat sembuh ye sayang mama




pastu masa aku keluar rumah nak pie opis, baru ja tekan button lif nak turun bawah, aku macam dengaq  Zara nangis....aku terus berjalan pie rumah babysitter, kompom...tu sora anak aku.....nangis sampai tersedu-sedu....aku dah 50-50, nak pie ketuk pintu ka dak.....aku patah balik rumah, call laki aku tanya.....nak ambik si kecik tu ka tak yah....laki aku suh pie ambik, dia kata tak kan dengaq saja....pie tengok.....aku patah balik pie rumah babysitter, dah senyap......konpius...2-3 kali aku ulang alik...hat ni lagi aku tak sampai ati....si kecik tu, mana mau susu botol.....pengasuh cakap, Zara tak mau langsung botol susu....dia bagi minum guna picagari....huwaaaaaaaa...adik ni, buat mama susah ati ja....masa dalam pantang dulu aku ada ajar minum guna botol...elok je pon ha dia minum....pastu aku ni jenis pemalas sikit, malas nak buat susu, bagi je susu badan....senang, cepat pun cepat...dah masuk 3 bulan dia terbiasa dengan susu badan, mana dia mau susu botol....ni aku tengh terpikir-pikir nak tukaq botol susu pulak....nak kena cari puting susu yang ala-ala puting ibu....mana tau kot Zara mau...tapi tak tau brand apa yang ok.....budak opis aku suh cari puting Dr  baby kot....aku ada gak search tadi, ada yang kata pigeon elok....haishhhh, tak leh jadi...balik satgi kena cari jugak la puting botol susu baru....gud bye Avent



Zara dah besaq....dah jadi anak dara....cukup 3 bulan minggu lepas, aku bawak pie bersunat.....baru teringat...naseb baik aku ingat....kalau dak, mati la aku....hik3


tengok, rambut tu terpacak doplohpatjam....boh la minyak, bagi la basah sekalipun...kang terpacak jugak....cepat la dik rambut panjang, nanti leh ikat jambul....auwwwwww





Tiada ulasan :