17 November 2012

De Pauh Garden

seperti yang telah aku cakapkan, aku akan repeat untuk makan kat sini
T_________T

De Pauh Garden

tempat dia selesa....ada surau berekon, ada toilet, ada tempat parking yang luas...korang boleh pilih nak makan tempat berbumbung ka, nak on air ka....nak meja bulat tepi stall beger ka.....tapi baru-baru ni kami pie ujan, semua orang pakat lari masuk tempat berbumbung.....naseb baek ada satu meja tu laki aku dan cup, leh la kami makan tanpa rasa menyesal mai time tu...

baru nak pilih menu, si kecik dah mula merengek....hoishhhh, tensi tensi....macam tau-tau ja mak dia nak melantak, dia pun pulun qeyau....malu aku....tapi aku dah memang terbayang-bayang nak makan steak...ala-ala masterchef...serius aku teringin...sampai aku cakap kat laki aku, 'bila kita nak makan tempat mahal-mahal yang ada steak tu ha?'....tapi aku ni satu hal....tempat mahal-mahal selagi tak nampak halal Jakim aku tak kan makan....muahahahaha...tak pa, kat sini ada kot....bukak menu sambil dukung si kecik yang qeyau tu, aku nampak 'sirlon steak' kot...ntah tak ingat ejaan cam mana...terus tanya adik yang ambik oder tu...ni apa dia...dia cakap daging...cun, memang aku nak pon....pastu ayaq suam....eh, bukan kedekut nak pilih ayaq memahal tapi aku kan lepas beranak...time pantang memang aku tak sentuh langsung ayaq sejuk...bila si kecik ni dah masuk 2 bulan, aku baru berani minum....pastu kan, entah apa yang aku silap makan....tetiba ja hujung jari telunjuk belah kiri nie, jadi kebas....sampai hari nie....serius tak tipu...terus rasa insaf....jadi, makan pie la kat mana pun aku akan mintak ayaq suam ja....tapi kadang-kadang terhirup jugak ayaq sejuk...kehkehkehkeh

dah, cakap banyak tak guna...meh kita makan



Italian Chicken Chop
Laki aku punya....gaya persembahan semua sama dengan chicken chop yang lain...tapi yang beza sos dia....bila makan tu terasa perjalanan dari Malaysia ke Italy...hahahaha




Nasi Lemak
yang ni laki aku punya jugak...aku tak dan tengok pon bentuk macam mana sebab pie menyusu si kecik ni....bila sampai kat meja tengok licin....tengok gambar je la  ;(




Drill Chicken Chop (BBQ Sauce)
Serius sedap...bak kata adik-adik aku la....depa makan berebut....pastu tambah oder lagi satu benda yang sama....hurrrmmm, sedapppppppppnyeeee....ayam lembut sangat




It's mine....Sirlon Steak
sedapnyeeeeeeeeee....adik aku dah sibuk nak rasa......cuma plating dia tak berapa cantik....tapi sedap....hat ni la aku nak....macam tak cukup pulak...tak pa, nanti repeat lagi lah  T____T




Nasi Goreng Paprik
orang kampung, tekak nasik....adik aku punya....rasa dia biasa-biasa aja...macam kat kedai makan yang lain


Nasi Ayam
yang ni mak + Haiqal punya...mak aku pi mana pon kompom kena makan nasik....so ambik nasik ayam....sedap kot...aku tak rasa...*silaabaikankakihaiqalkatbawahtu*

Yeah.....sangat puas ati makan kat sini...cuma kadang lambat pulak oder tu mai...kadang tak sampai-sampai....apa lagi, nak melenting tak guna...pie je la kat kaunter, mintak elok-elok...kang sampai la tu....

menu kat sini orang selalu makan beger....beger dia besaq + sedap....aku tak try lagi....nanti la, ada alasan leh ajak laki aku pie lagi

Tiada ulasan :