10 November 2012

21-10-12 Hepi Besday Mak


~Hepi Besday Mak~

Alhamdulillah....Dia masih sayangkan mak....Dia masih berikan aku pinjaman yang tak ternilai nie.....aku dah tak dak ayah....aku tak sempat nak jumpa arwah mak dan bapak mentua....yang aku ada, hanya mak....mak yang banyak berjasa untuk aku....bukan setakat aku, tapi untuk suami dan anak-anak aku....laki aku jugak dah tak dak sapa-sapa kat dunia ni, dia hanya menumpang kasih mak aku....mak aku adalah mak laki aku jugak.... ;)

Syukur dengan anugerah yang tak dapat dibandingkan dengan mana-mana anugerah yang lain....mak adalah anugerah terhebat yang pernah aku ada.....pada aku, apa pun yang terjadi aku hanya nak mak hepi....aku jauh dengan mak....mak kat kampung, aku kat Putrajaya....kadang penah jugak aku ajak mai duduk sekali...tapi mak tak mau....mak lebih sayangkan kampung, rumah, budak-budak tadika...yela, banyak kot kenangan mak ngan arwah ayah kat kampung tu....lagipun mak dah biasa dengan kampung, mak tau nak manage masa macam mana....dari lepas subuh sampai la malam, mak dah tau apa yang mak nak buat....mak boring, mak boleh jumpa kawan-kawan mak....mak bosan, mak bukak radio dengaq siaran yang mak suka, dengaq ceramah agama....pie mengaji Al-Quran dengan kawan-kawan mak....sebab tu mak selalu tolak bila ajak duduk sekali...aku paham...dan semakin paham dengan situasi mak..sebab tu bila cuti bersalin 3 bulan, aku tak kan teragak-agak nak berpantang dengan mak....aku tak teragak-agak nak duduk kampung lama-lama....bagi aku, ni la masa yang Dia berikan untuk aku duduk lama-lama dengan mak...memang kalau ikutkan aku ni macam menyusahkan mak...yela, nak kena masak makan kat aku...nak kena bakar tungku lagi....tapi mak suka sebenarnya...mak tak sunyi....ada Haiqal, ada Zara...even budak-budak ni banyak menyusahkan tok depa, tapi mak tak sunyi lagi...

Besday kali nie, mak sorang-sorang kat kampung....ni sebab aku 'culik' adik aku Ela mai duduk dengan aku sat....bukan 'culik' sebab apa, tapi dia ada exam kat sini...tu terus duduk ngan aku sementara....bila call kampung tak sapa sapa pun balik....kesian pulak dekat mak....tapi aku memang dah plan nak balik...yang adik aku si Ela ni memang dah call mak aku bagitau dia nak balik, naik bas....pastu aci tak cakap pulak yang aku pon balik....saja nak seprais...besday mak hari Ahad, hari Sabtu malam tu kami sampai...dah dekat pukul 11 malam baru sampai kampung....depan pintu rumah baru call mak bagitau yang kami balik....yeay!!! *seprais menjadi*...balik kampung kali ni pon Nadia ikut sekali...jadi ramai la ada untuk celebrate besday mak....

Taon lepas aku tak ingat apa present yang aku bagi kat mak....tapi taon nie aku bagi henpon....sebab henpon mak asyik kong, terpadam sesuka ati....henpon pun tak de la yang mahai-mahai....henpon mahai lani semua touch screen...mak aku mana reti....aku beli yang besa-besa ja...tu pon balik raya haji baru bagi...T___T....tapi aku kenal mak...dia tak mintak hadiah...dia tak mintak bawak jalan-jalan...dia tak mintak anak belanja itu ini...yang mak nak dan selalu mak sebut, hampa ingat kat mak dah la....tu dah cukup...call mak tanya khabar, doakan kesihatan mak....yang tu lagi bermakna dari yang lain...mak, tak mo dah tau sedih-sedih..sayang mak sangat....
pastu bawak mak jalan-jalan pie Bukit Bendera...aku pun first time sampai....ingat kena naik cable car...takkkk, naik train je....train senget....naseb baik tak gayat  ;)









  to Ela....thanks sebab jaga mak....thanks sebab berkorban masa untuk temankan mak...even hang selalu ja pow mak, at least mak tak keseorangan kat kampung...banyak pahala yang hang dapat










Haiqal jumpa awek  ;)








pas penat mendaki Bukit Bendera, apa lagi...makan timeeeee...mak tak mau kek besday, takot sakit perot...hehehe


singgah makan kat de pauh garden...disebabkan semua dah kenyang makan kat atas Bukit Bendera tadi, kami cuma order western food...ada ambik ciken chop, aku ambik kebab ape ntah...ada ambik beger....dan sangat tak menghampakan....sedap gilosss...aku tak berapa nak menikmati makanan sebab si kecik ni asyik nangis....tensi aku....asyik ulang alik pie surau bagi susu...dik, nanti mama nak masuk keja macam mana??? hadoiii la....so, dah cakap kat laki aku...nanti kita repeat makan kat sini ye 


Mak, hepi besday sekali lagi...apa pun yang terjadi, kak chaq & family tetap sayang mak....kak chaq janji, kak chaq akan jaga mak sepanjang hidup kak chaq...ni janji kak chaq kat mak..PROMISE!!!


1 ulasan :

KAMATO berkata...

Dah lama tak naik bukit bendera