06 April 2011

terlebih sudaaaaa...

hurmmmm...saja nak kongsi cita....petang semalam, aku kena pie checkup....ini adalah disebabkan last two weeks darah aku low, cayaq.....orang kalau time peknen nie, darah kena maintain 11 n above....aku minggu sebelom tue 10.8 ja....nurse dah bising....so semalam kena cek lagi, tau naik brapa???? 10.9 ja.....terasa sedih + takot disitu....tapi nurse nie x marah, maintain je....cuma aku x sempat nak jumpa doc utk scan baby, nak tengok uri dah naik atas ke belom sebab sebelom nie uri aku kat bawah....jadik nurse tue dah setkan appointment untuk rescan pagi tadi.....

cita pagi tadi pulak.....hehehehe

pepagi aku dah siap2 nak pie klinik....tu pon bergado bagai ngan laki aku, dia dok kalut ngantuk....hohohoho...konon semalam xleh tidoq....yela sangat kan xleh tidoq...tapi aku ngaku, sejak dua menjak nie umah aku memang panas pon....laki aku xleh lena...pastu koi bapa ntah kaki aku tetiba cramp...aku nak buat seniri, perot dah besaq....nak pegang kaki senirik pon x sampai...so laki aku la jadik mangsa... =)...'bang, tolong bang...kaki ayang cramp nie'...mcm besa, dia akan bangun sambil mata pejam, betulkan kaki aku + urut apa yang patot sampai aku kata 'dah ok'....gud job kan laki I....muahahahahaha

dah sampai klinik...amik nombor bagai...tunggu turn...arini laki aku mau teman, kalau belah petang aku checkup, dia hanya akan tinggalkan aku kat klinik, pastu pie qeja balik....kang dah abeh dia mai ambik, dak pon dia tinggalkan kunci qeta, pepandai la drive balik senirik....huh, x suka drive time cenggini...perot lekat kat stereng...muahahahaha
eh, tesasar cita....jumpa doc, scan bagai...kepala baby, kaki, jantung....suma ok...Alhamdulillah....dan sekali lagi doc mengesahkan gender anak aku....same okeh, xdak tukaq2....nak tau gender ape??? tunggguuuuuuuuuuuuuuuu  ;)

pastu kan doc cek uri, dulu kan uri aku kat bawah....ada kemungkinan aku kena scissors kalau uri still kat bawah....tapi tadi, doc cakap, 'eh, uri dah jauh nie'...aku pon bangang pie tanya balik, 'kalau uri jauh, macam mana?'...doc senyum....sambil doc scan doc cakap,'kalau uri dah jauh, kira dah ok la....dah x duduk bawah....tapi kan, saya tengok air macam banyak ja'.....ah, sudah.....ayaq apa pulak yang banyak nie, ayaq ketuban aku ka? 'puan ade keturunan kencing manis ?'....aku jawab, 'xde'...fuh, speaking keyell skit....hahahahahaha
pastu doc scan, scan apa pon aku tatau...tengok dia dok berkira-kira...doc cakap,'air puan banyak la, xpe nanti next two weeks kite akan repeat scan.....'
dah abeh bab scan-menscan nie, doc gitau aku kena minum AYAQ GULA....ouh tidakkkkkkkkkkkkkk!!!!  haku ingat dah x kena, tapi disebabkan ayaq dalam kandungan aku banyak, doc suggest untuk minum ayaq gula next week....kena posa bagai...huwaaaaaaa, takot aku....setakat nak minum tue aku hokei ja lagi...tapi takot nak tau result dia la....xmo kena kencing manis, nanti makan kena pantang....huwaaaaaaa
xmo xmo

ada dak sapa2 tau bab nie??? camno nak elakkan dari kono kencing manis? den takot nie....den dah lor xdo pengalaman ni eh.....mano nak tawu bab nie

sekian, kekonpiusan

7 ulasan :

Kakzakie Purvit berkata...

Salam kenal dari kakak. Seronok menanti zuriat akan muncul ke dunia. Org yg lihat kata cepatnya dah bersalin, tapi yg menanti rasa lama kan...

Kencing manis, darah tinggi memang ada kalanya menyerang tika kandungan dah peringkat akhir tapi selepas bersalin akan hilang.

Tanpa Nama berkata...

saya xde - speaking keyyel jgak - kencing manis dlu. tp saya ada pengalaman gerak laki bangun tgh2 mlm sbb krem. tp laki saya pejam mata sambil GARU kaki saya. GARU hokeyyyy... bukan dia urut. hampeh btul. hakhak. sekian. ***saya mama raeid yerk.

deeya berkata...

akak ikot jer ape saranan doktor tu .. kena doa selalu hope ta ade pape . semoga akak selamat melahirkan baby yer .. mesti chumel .....! :)

zulhusna berkata...

kakakzakie : salam perkenalan.... :)...a'ah, tawu xpe....ade yg jumpe tu cakap, kejap je kan....ade yg jumpe, 'ouh, lmbat lagi'...mcm2 reaksi...
itulah, mudah2an xde la kena penyakit pape time peknen nie...aminnnn

zulhusna berkata...

mamaraeid : hahahahaha...hokey la tu, mau jugak bangun walaupon garu kaki...muahahahahaha

zulhusna berkata...

deeya : aminnnn. itula, hopefully suma bejalan lancar...harap sgt bb nie kuaq pas abeh final... ;)

Unknown berkata...

tak pe minum air gula...
kecuali kalau over minum.