18 April 2011

orang cakap

ni orang cakap la....bukan aku cakap, aku pon dengaq orang cakap....bukan aku yang cakap tau...eh, apo ko poning ayat den...

orang cakap, kalau kita study time peknen, kemungkinan besaq baby yang dalam perot tue, nanti kuaq jadik bijak pandai....betoi ha???

kalau macam tue, aku nak anak aku jadik doctor la....leh rawat orang sakit...dak pon time aku tua nanti ada la orang yang nak merawat aku ngan laki aku....tu pon kalau anak aku nie jenis ingat orang tua la....jangan pie antaq aku pie umah orang tua dah, alasan sebab tadak masa nak jaga....nononononono ye nak

tak pon engineer ka....tak kesah la engineer apa pon....gomen boleh, private pon boley....kalau private, gaji manyak la skit....hahahahaha

tak pon lect ka.....kalau anak aku jadik lect, kira dia nie penyambung warisan arwah ayah aku + arwah bapak mentua aku la.....2-2 cikgu...mak ko jugak yang tak dapat nak capai cita-cita tu....sobsobsob  ;( tapi aku nak anak aku jadik lect subject science, yang core subject punya....baru otak dia berkembang sentiasa...hehehehehe

dak pon jadik businessman yang berjaya tanpa rasuah...eh boley guna ayat cenggitu??? muahahahahaha...yela, aku tengok orang lani, asal nak bisnes ja, kena 'huluq' sikit...sapa tak 'huluq', alamatnya bungkuih awai la company tue....aku selalu ingatkan diri aku + hubby, biaq la rezeki yang kita dapat tu rezeki yang berkat....walaupon gaji kecik, kalau semua dari sumber yang halal, aku rasa cukop ja aih nak hidup sampai ke mati...tak gitu???
 jadi, bb nanti kalau dah besaq nak jadik businessman, cari business yang halal tau...selamat dunia & akhirat....dengaq tu ye bb

kalau betoi apa orang cakap nie, aku nak 5 orang anak....aku study 5 taon....
so tiap2 taon aku kena beranak la???? 

hurmmmm, 
larat ka aku nak beranak tiap taon sorang nie???

4 ulasan :

ezy.fia berkata...

arap ank awk jdk org yg b'gune..
:)

zulhusna berkata...

cik ezy : aminnnnn....mudah2an, macam tu la hendaknya....

shah berkata...

jd doktor/engneer/meniaga yg soleh+solehah...aminn...

planing yg baek..hehe

thomthom berkata...

wa....