27 Oktober 2010

Dia Jatuh MOTO

Ohhh....sangat kesian kepada incik suami....25hb aritu, masa tengah rush nak balik umah, nak tukaq keta n then jemput aku kat opis, satu kejadian yang tak diduga telah terjadi....my hubby eksiden...moto dengan moto....


al-kisahnye begini.....


pada suatu ari.....sang kancil bertemu dengan sang buaya.......opssss...tershashul pulaksss....tak, cenggini citanya...petang tu, cam biase la...tepat je kul 5 my hubby akan mai ambik...nak dijadikan cita, petang tu mai hubby ada keja kat MAS, so lambat ler sikit jadiknya nak mai ambik aku...bila aku call, x angkat...bila msg, x balas....p mana plak dah??? aku pon call lagik sampai la aku cemuih...hahahahaha....then my hubby cakap ujan, tapi xpa, dia try redah jugak....yela, jam dah koi 6....koi bapa aku nak leh balik...kan3


pastu, dlm 10 minit pastu, (brapa banyak pastu da)....my hubby call balik..gitau dia eksiden kat depan tol UPM...astagfirullah....dia mintak aku balik dulu dengan bas, dia dah sakit, nak bawak moto pelan2....aku ni dalam kepala dah pikiaq macam2...mudah2an, my hubby ok....Alhamdulillah, Dia telah mempermudahkan perjalanan pulang aku petang tue....sampai je kat depan umah, aku tengok pintu umah dah ternganga...sweater, kasut, beg keja my hubby suma longgok depan pintu...yang lagik aku musykil, keychain untuk kunci umah my hubby dah putus....dalam ati, ish terok sangat ka laki aku eksiden.....aku terus masuk umah, masuk bilik.....Astagfirullah, abeh suar koyak....kat lutut dah berdarah2...kat tangan....aku terus masuk toilet....uweeeeeeeeeeeeeeeekkkkk....muntah, okeh.....padahal aku ler kena tolong laki aku, nie aku pulak pie muntah....ha, ni la aku....mai rasa aku x slesa, konpom muntah punya.....kesian laki aku....keh3


then, aku solat dulu...mintak my hubby rehat sat....pastu, baru aku cuci luka dia.....kat umah xdak 1st aid...jadik terpaksa la aku panaskan ayaq nak cuci luka tue...nak guna ayaq besa takot pulak ada banyak kuman & bakteria...al-maklumlah, kat umah den xdak water filter....cian, kan kat aku....sob3....siler la sape2 yang bermurah ati nak bagi water filter kat aku 1...hehehehe


sambung cite....ha, aku cuci la luka-luka yang mana ada....lutut la paling terok, dah bertompk-tompok, ada yang nampak isi...mau aku x muntah....pastu anak buah dia mai, si Wafiy...dia la pulak sapukan minyak TYT....nak bagi darah tu x mengalir katanya....


Pas maghrib, kitorang bawak my hubby pie klinik...dia nie jenis ketegaq xmau pie klinik...tapi memandangkan luka yang banyak, aku takot ada jugak kuman yang dah masuk melalui darah tue, mau x mau kena pie klinik jugak la...doctor lebih mengetahui bab nie....
kena inject okeh...nasib baik kat lengan, kalau kat bontot kalu, x ke dia menjerit....hehehehehe...diorang cuci luka, buang semua darah beku....abesss....
dapat obat cuci, obat tahan sakit, ngan iodin...ok la tue, kan....nasib baek la x teruk sangat...aku nak snap gambaq dia, kang ada jugak yang kena terajang dok luaq umah...orang tengah sakit, aku leh pulak nak bergambo.....so, nanti2 la ye....
dan disebabkan itu jugak, aku telah EL = emergency leave pada 26hb untuk jaga my hubby kat umah....sekian







Tiada ulasan :