29 April 2015

Temujanji Minggu Setiausaha bersama Ustaz Kazim Eleas

Khamis minggu lepas, aku ada join Temujanji Minggu Setiausaha bersama Ustaz Kazim Eleas kat Menara PKNS, Petaling Jaya.....kursus berbayar nie susah sikit aku nak pie...iyelah, kalau isi pun belum tentu lulus.....tapi bila dah ada opismate ajak, boleh je lah selitkan nama....dapat jugak kursus 1 hari....kannnnn  ;)

Mula-mula ingat nak drive ja pie sana....tapi bukan aku....opismate aku, katanya husband dia boleh tolong hantar.....tapi jalan KL, bagi orang yang dah biasa dengan jem Putrajaya....memang langsung tak sama dengan jem KL wei....rasa macam nak menjerit ja....sapa yang hari-hari travel pie keja ke KL, memang aku salute.....ni pun kami pie dengan driver opis, a.jijul....merasa la naik keta baru jabatan...kalau dak, tatau la pukul berapa nak sampai.....hik3

Bertolak dalam pukul 7.40 pagi, sampai sana dalam 8.45 pagi...just nice la kan....boleh breakfast dulu sementara nak tunggu slot Ustaz Kazim....pepagi dah pekena english breakfast....ko ado???

Lepas makan, duduk kat tempat masing-masing....ceramah UKE start pukul 10.00 pagi....



Ceramah untuk PA-PA....kat depan-depan tu orang besar PKNS tak silap....isi kandungan ceramah best....ada part memerli....ada part merendah diri....ada part menceritakan tentang pengalaman dan kenyataan yang benar kadang kala menyakitkan....sabarlah ye ustaz.....Nabi Muhammad dulu pun ramai yang berdengki, inikan pulak kita yang tentu-tentu bukan dari golongan yang maksum...ye dak??? 

Habis ceramah, selang seli dengan cabutan bertuah...aku ni menunggu jugak, kot-kot bertuah...tapi sampai kesudah nombor tak disebut...hampeh betoi....nampak nau memang tak bertuah...dah, ceramah sampai tengahari...perut dah berbunyik....bila host inform boleh makan sambil-sambil tengok orang make up, tak toleh kiri kanan dah...berdesup beratoq pegang pinggan....kahkahkahkah





Pinggan kecik je bagi....tak muat nak letak lauk....terpaksa ambik 2 pinggan.....lauk banyak....nak beratoq kali ke 2 memang idok ler....hihi



Ulam tu aku tak tau nama apa....aku ni bukan jenis pemakan ulam.....makan yang ni pun berkerut-kerut muka....hahaha...aku setakat timun, kacang botol, salad...boleh lahhhh...yang lain, not my taste..ni jaga air muka ja, sebab aku tengok orang lain semua ambik ulam....muahahahaha

Buah kiwi tu masam.....butter prawn dia not bad...kaler oren nampak sepit tu ketam.....sedapnya ya ampunnnnnnnnnnnnn....aku macam nak bangun ambik lagi...tapi ramai lagi beratoq, terbantut pulak selera.....ketam ni tak dak nya nak makan dengan garfu.....aku belasah dengan tangan ja...tengok ahkak kat sebelah aku ni, kemain krup krap krup krap dia gigit kulit ketam....tengok dia makan aku sama terlioq.....pastu masa pertunjukan fesyen, aku tengok ahkak tu makan ketam lagi...eh, dia ambik mana? rupa-rupanya dia bangun sekali lagi round 2 untuk makan ketam......waaaaaaaaa, why tak ajak me??? sedap ja aku tengok dia makan....dia tak peduli pon orang kiri kanan....nyesal tak ambik banyak!!!



















Pertunjukan fesyen ni acara last untuk hari temujanji minggu setiausaha nie....part tak boleh blah, bila model laki keluar.....kemain ghairah ahkak-ahkak makcik makcik PA tepuk tangan....aku kalau jadi model tu, kompom tak keluaq stage dah....malu punya pasai.....tapi depa cool ja...brader yang hensem ni pun cool....ahkak-ahkak PA kacau-kacau masa buat show pun senyum ja.....kagum aku....hahahaha

Itu je la untuk meraikan PA-PA kat Malaysia nie....Malaysia gittew....lepas makan, ada lagi cabutan bertuah....paling bertuah dapat tv.....aku memang tak penah nak bertuahlah kalau benda-benda mahal macam tu...then, balik ofis....niat hati nak terus cabut balik rumah, tapi cari kunci rumah tak jumpa..masuk jugak la ofis sampai habis waktu keja.....gigih kan ai...sebab tu bos sayang   T________T



Tiada ulasan :