17 April 2015

9 Tahun Permergian Ayah... Al-Fatihah

16 April 2015....semalam genap 9 tahun arwah ayah pergi meninggalkan kami sekeluarga....sat ja kan....rasa macam hari-hari akhir ayah kat dunia nie baru ja lagi terjadi....kadang bila nampak pak cik tua, dress up macam arwah ayah....teringat kat ayah......betul, tak tipu.....ayah dulu kan bekas cikgu....bekas ketua kampung.....dress up memang kemas la...seluar slack dimana-mana sahaja.....baju tak dak la t-shirt bodo....kompom-kompom t-shirt berkolar.....kalau baju tak dak kolar tu, singlet lah jawabnya....hahaha

Rindu sebenarnya....usikan ayah....gelak ketawa ayah...air nescafe ayah....megi goreng yang memang super duper sedap made by ayah....bila aku semakin besar, layanan ayah dah makin lain....yela, dulu zaman kecik-kecik, kepala ni tunggu masa kena luku ja....dak pun tunggu masa nak kena hentuk dengan orang lain....itu memories yang memang tak penah lupa....makin besar, ayah dah treated aku macam orang dewasa...aku nie selalu ja buat ayah sakit ati....iyelah, penah aku cita dulu cikgu sekolah panggil aku sebab berdating kat luar dengan pakwe....pastu ada parent komplen, takut jadi kat anak dia....hellooooooo, aku dating aku punya hal la...kalau anak dia nak dating, tu anak dia punya hal...jaga la anak bebaik...tak dak kena mengena ngan aku yang dating ni pon kannnn...kalau dia jaga anak betul, anak dia tak buat perangai macam aku.....haaaaa, kan dah emosi....hahahaha...tapi tu tak bermaksud ayah aku tak reti jaga anak.....seriusly, mak ayah dah bagi pendidikan agama yang cukup untuk anak-anak.....cumanya, anak-anak tu sendiri samada nak ambik semua tu ke arah yang positif or negatif....jadik, jangan salahkan mak ayah....anak tu yang kena balun dulu....kannnnnnnnn  T______T

Sampai kesudah aku tak tau sapa buat report....bila ayah aku mai sekolah, rilex ja kena sound, 'nak kawen balik duduk rumah...tak payah belajaq'....muahahahaha....kalau ikut hati muda gatai time tu, nak ja aku kawen....kahkahkah....disebabkan boipren tu jugak la bil telefon rumah melambong sampai RM300++...bil aku sorang dekat 150.00...mau ayah tak melenting....kalau aku as a parent pon matikkkk la Haiqal + Zara aku kerjakan....hahahahaha

Allah....rindunya.....semoga ayah tenang di sana....ayah jangan risau, ayah ada 15 orang anak...insyaAllah setiap masa kami akan kirimkan doa dan fatihah untuk ayah kat sana....semoga ayah ditempatkan dikalangan orang beriman...Aminnnnn 

Al-Fatihah

Tiada ulasan :