08 April 2015

Alam Ria Kids kini di Kompleks Lanai, Presint 10 Putrajaya ;)

Awal Mac baru-baru nie, pihak pengurusan sekolah Haiqal + Zara ada buat satu pertemuan dengan parents. Memandangkan aku ada 2 orang anak yang dihantar kat sekolah yang sama, aku pilih hari Jumaat untuk attend sesi perjumpaan tu.  Bagi aku, maybe pihak pengurusan nak buat macam tahun lepas, sesi perjumpaan dengan ibu bapa....nak tanya something pasal anak or pasal sekolah......so aku pun pie la....ajak Pak Zul, dia tak leh join....panas jugak la hati, asyik tak boleh ja....bz sangat kalah PM!!! hahahaha...tapi ai is okei jer....baru namanya isteri berdikari  T________T

Bila pihak pengurusan mula bagi ucapan, awal-awal lagi dah mintak maaf.  Rupa-rupanya dia nak announce yang Alam Ria Kids dekat Presint 9 nie akan ditutup dan berpindah ke Presint 10 mulai 1 April 2015.   Ramai parents yang mengeluarkan pendapat/soalan....ada yang tak puas ati....katanya, depa pilih ARK ni sebab keadaan sekolah yang selamat...berpagar.....itu aku pun tak nafikan, sebab aku penah cakap kan, dekat Putrajaya ni susah nak cari sekolah yang betul-betul sebijik bangunan tu, dia punya.....pastu siap ada yang mintak balik refund....hello, takan la yang tu nak mintak....aku rasa, mana-mana sekolah swasta, yang kena bayar yuran tahunan, mana boleh refund....sebab yuran tu dah termasuk baju buku + alat-alat pembelajaran lain untuk anak.....lagipun dah bulan 3, mesti buku semua dah guna, baju pun dah pakai....melainkan deposit untuk bulan Desember tu boleh la pihak ARK nak bagi balik....kannnnnnnn

Untuk makluman, owner bangunan ARK kat Presint 9 tu nak ambik balik bangunan sedia ada....depa nak bukak depa punya cawangan sendiri kot mulai taon 2016....pastu ada parents yang sound, 'kalau macam tu, boleh ke kami register kat sekolah tu?'....mesti la boleh, takan yang tu pun nak tanya pihak ARK kot....jaga la hati depa sama....iyelah, kalau agak-agak nak quitkan anak dari ARK then nak masuk sekolah baru disebabkan nak bangunan yang sama, tak yah la nak tanya dikhalayak ramai...macam kurang sopan la....kannnn, guna la sense of human sikit....hishhhhh

So, mari kita lihat sekolah baru..............dari Presint 9, berpindah ke Kompleks Lanai Presint 10....masa tau sekolah nie kena pindah aku tak dapat lagi kuarters teres...bila dapat tau aku dapat teres P11, memang lompat bintang la....sebab dekat sangat dengan rumah....1 jalan, tak yah nak patah-patah balik dah....siap Pak Zul sound 'tu nanti makin lambat la nak keluaq pie qeja'....eh eh eh, macam tau-tau ja kan......muahahahahaha






Ni pemandangan dalaman sekolah ARK yang baru.....penuh warna-warni....aku suka ja sekolah nie....sebab pihak pengurusan still memberikan ruang belajar yang selesa dekat anak-anak....cuma kelas Haiqal dah dibahagi 2....pon okei ja, asalkan selesa....





Ni pulak pemandangan luar.....depa still ambik tempat 2 tingkat untuk keselesaan anak-anak ARK....bawah untuk baby, 1 - 3 tahun.....4 tahun ke atas semua dekat tingkat atas.....tempat makan still ada, dekat bawah jugak....




Ni view sebelah ARK....lawaaaaaaaaa, bertentang dengan Seafood Restaurant Taman Botani.....kawasan ni betul-betul sebelah dengan tasik....area Puspanitapuri.....area rumah PM......ramai jugak parents yang argue pasal keselamatan anak-anak...takut jugak la kan, tasik tu....kang terlepas pandang kang, ada jugak yang dok berenang dalam tasik......disebabkan itu jugak, pihak ARK hire lagi sorang pak cik guard untuk jaga keselamatan anak-anak ARK dan staff......ada la port untuk budak-budak ni waktu riadah pagi....kalau time tak hujan la.....

Jadi, bagi sapa-sapa yang berminat nak join jadik ahli ARK, try la call sekolah nie....03-8881 1151..still guna no lama.....setakat hari nie, aku puas hati dengan service yang ditawarkan.....untuk taon ni, aku perasan banyak pulak outdoor activities yang sekolah offer untuk anak-anak 4 tahun ke atas....yang terbaru, kelas taekwando + swimming class....yang nie optional, nak join boleh...tak mau join pon boleh....nak join, tambah la duit sikit....tu ja...hehehehe..bila bincang dengan Pak Zul, dia nak Haiqal join 2-2 kelas.....kelas taekwando dah lama start, dari kat Presint 9 lagi.....untuk swimming class, esok start....buat dekat kolam renang Presint 16....teacher akan handle dari a-z untuk hantar ambik student....cumanya, aku takut Haiqal flat....memang hari Khamis hari PJ....kalau betul-betul dia join 2-2 kelas nie, pukul 11-1 ptg Haiqal akan ada swimming class....petang pulak pukul 4-5 ptg akan ada taekwando....aku takut dia flat ja la...tapi, kalau nak harapkan aku hantar kelas macam ni dekat luar, memang dak la....tak dan kot...so, kita try dulu...kalau okei, teruskan jelah...bos aku cukup sokong kelas extra macam nie...sebab tu semua untuk kemahiran anak-anak....bukan untuk kita ja....at least kalau nanti mandi kolam or laut, apa-apa jadi dia boleh jugak selamatkan diri....gittew....cuma, monthly fees bling-bling bijik mata jugak la nak bayaq....hahaha...tak pa, Pak Zul kan adaaaaaaaaaaaaaaaaaa....hahahahaha *gelakjahat*

1 ulasan :

zatighazali berkata...

Assalamualaikum puan.. blh daya tahu brapa yuran utk sbln trmsuk swimming & teakwando?