22 April 2015

Berkelah kat Ulu Bendul, Kuala Pilah, Nogori Sembilan ;)

Perkelahan yang tak dirancang.....ni minggu lepas, sehari yang lepas aku buat makan-makan laksa tu......tengahari tu, aku baru nak rilek-rilek buat esaimen....iyelah, satu hari suntuk aku meraikan family + kawan-kawan Pak Zul yang mai rumah....hari nie nak jugak la layan tv....dengan dapoq still bersepah, pinggan mangkuk still tak tersimpan.....fuhhhh, penat tengok.....daripada aku penat tengok pinggan mangkuk tu, baik aku beralih arah...

Baru ja angkut buku pie depan tv, nak buat esaimen konon...esaimen buat depan tv....agak-agak, esaimen siap ka, tv yang menang??? ekekeke....tengah-tengah bermalasan, tup-tup message masuk....kak aku tanya nak join ke tak depa nak pie Ulu Bendul....aku 50-50..sebab Pak Zul kompom tak mau pie...dia dah janji dengan member nak tengok bola dekat Seremban....lama jugak aku pikiaq, aku pie tanya Pak Zul....yela, karang aku dah eksaited tengok-tengok Pak Zul tak bagi pie....sakitnyatuhdisinididalamhatiku pulak kan....tanya Pak Zul, dia bagi green light....terus aku masuk dapoq...kena masak dulu la tinggalkan dekat Pak Zul...karang kurus kering pulak laki den...T_______T

Masak yang simple-simple....sup ayam + udang goreng kunyit + ikan belah belakang + telor masin + ulam-ulaman + sambal belacan...amacam, simple kan....hahahaha

Dari lepas Zohor, alih-alih pukul 3 baru kami sampai rumah kak aku....nak menapak ke Ulu Bendul tu boleh tahan jauh jugak la....dengan hujannya....tapi kami tetap teruskan perjalanan...dah niat nak bawak budak-budak mandi sungai...kita redah kasi pecah aje lah

Perjalanan agak jauh....abang ipar aku drive keta aku...so aku sempat la lena sat....hujan, sejuk....Zara + Haiqal pon lena....takan aku nak tengok saja kan...dekat pukul 4.30 petang jugak kot, ntah lupa dah...kami sampai...Alhamdullilah, kat sana tak hujan langsung


See, dalam tak plan tu belambak jugak lauk...kalau plan, tak tau la macam mana.....aku la bawak paling banyak....over sangat, lama mana tak berkelah









Sesambil makan, sesambil celup kaki....Haiqal dengan Zara langsung tak mau makan....kalut dah nak mandi....sian, tak penah jumpa sungai even kampung nama Sungai Tengas...T___T






Masa mula-mula sampai tu.....tengah dok cari tempat nak landing...boleh pulak nampak ba alif ba ya hutan kat seberang sungai.....first time weh dalam hidup aku tengok menatang tu life.....takut, seb baik ada sungai.....sesat kot agaknya.....dah habis makan, mandi-manda....aku tak mandi pun, celup-celup kaki ja...aku malas nak menyalin baju even kena salin....tengah-tengah siap nak pie salin baju, tengok sekali lagi ba alif ba ya hutan tu keluar....memang dia suruh blah dah kot...aku pulak takutttt...hahahaha

Kawasan perkelahan nie bagi aku, okei je la...ada kolam untuk budak-budak mandi...tapi ramai sangat kat situ, tak lalu aku nak bawak anak.....pastu nampak jugak sliding dari kejauhan..boleh tunjuk je la Zara, mama tak rajin nak bawak....tengok je la dari jauh....habis mandi, tukar baju, solat....then balik....satu ja tak berapa berkenan....toilet dia busuk.....euwwww...surau pun aku perasan dekat tempat nak ambik wuduk tu macam berlumut sikit....hurrrmmmm, tak tau nak pie lagi ke tak next time....hehehehe

Tiada ulasan :