16 Jun 2014

Happy Father's Day


Selamat Hari Bapa........

tak dak celebrate apa pon....wish pon tak....iyelah, Pak Zul kena chicken pox....berjangkit dari Zara...letih jugak rasa...mula Haiqal....dah 2 minggu aku dok usung mai ofis...tetiba pulak Zara kena...aku ingat lagi Jumaat lepas....aku hangkut Zara mai ofis.....dari pagi.....pagi tu tengok ok lagi la....mai petang, dia dah tidur...terjaga dari tidur tu punya buat perangai....menangis dari awal bangun sampai nak balik...hoiiiihhh, tensi mak.....aku ni seorang mak yang tak tinggi mana pon tahap kesabaran....kang aku pulak nak melenting.....tapi maybe sebab dia rimas sama kot, tu yang buat perangai je tu.....Alhamdulillah, campak dah keluar habeh....tunggu nak kering ja....tu pun cepat-cepat cari air kelapa...bagi minum....biaq keluar banyak, cepat sikit sembuh....now papa's turn....baru ja kena...merah satu badan macam udang kena bakaq....hadiah hari bapa kot gamaknya...hehehe

Apa pun, aku akui.....Pak Zul adalah ayah yang terbaik untuk anak-anak aku....chewahhhh ayat.....even kadang time aku masak, terjerit-jerit aku kat dapoq sebab Zara mengacau.....'Abang kalau nak suruh masak, tengok anak....blablablablabla........................' panjang nau syarahan aku bagi.....pastu kang aku dengaq Pak Zul jerit dari dalam bilik....'Zaraaaaaaaaa, mai sini'....hek eleeeeeeeeeeeeee.....dia ingat Zara nak ikut cakap dia kot....dah ler budak ni budak tak makan saman.....kang aku jerit lagi......pastu tengok laki aku keluar bilik, angkut anak-anak ikut dia..........kadang dengaq budak-budak tu mengekek....ntah apa la yang papa dia dok menipu...hahahaha....tapi kadang dengaq budak nangis....terus jerit lagi, 'baru suruh jaga dah qeyau'.....see, tak bersyukur punya isteri.....haishhhhhhh..hahaha...tapi semalam, aku pelik...tetiba ja Pak Zul cakap, 'terima kasih ayang sebab tolong masak'....why??????....pelik...'sebab apa pulak terima kasih...sebab hari bapa ka???'...'dak la, dah tolong masak'......ouh, ni mesti sebab aku ada share benda nie kat fesbuk ni.... 





the powerful of word.....perghhhh ayat.....tapi betul la.....kemarin aku agak bizi....adik aku sibuk nak pi library, nak cari bahan untuk buat rujukan....aku hantar dia pie Library UPM....then aku balik, pie ofis....pintu pulak berkunci....aku balik rumah, setel apa yang patut....pastu petang pie pulak ambik adik aku kat UPM.....balik rumah, teringat Pak Zul demam tak makan apa lagi...singgah pasar...tengok pasar dah tutup, singgah kedai Pak Aji...nak cari ikan...iyelah, orang campak tak leh makan binatang yang gatai-gatai......terus down sebab tak dak benda nak masak....ikan kat kedai Pak Aji pon habis....petang sangat dah kot pie cari.....singgah mamak, aku beli ikan goreng....balik rumah, masak nasik...buat sayur...masak sambal tumis....masukkan ikan yang aku beli kat mamak tadi....siap, just a simple one....asalkan satu family boleh makan....tetiba masa Pak Zul nak makan, dia cakap 'terima kasih'.....rasa macam penat dari pagi tadi terus hilang.....see, betapa hebatnya perkatan itu....kannnnnnn....terus mintak duit, nak pie kedai cari pampers anak, susu + air kelapa dekat papa....semangat nie....bahahahaha

Terima kasih papa untuk segalanya.....terima kasih atas layanan baik selama nie...terima kasih kerana sudi menjaga anak-anak kita....terima kasih sebab sudi menumpangkan kasih kepada kami....Semoga kasih sayang kita kekal untuk selamanya

Untuk arwah ayah, Selamat Hari Bapa  ;)



Tiada ulasan :