22 April 2014

Waze

Sekarang ni banyak sungguh application yang kita boleh download dari playstore kan.....macam aku.....waze ni dah lama pun wujud....tapi tak reti nak guna....tahun lepas, aku ada group esaimen kat KRU Academy.....menggagau cari kat mana tempat tu.....padahal semua pakai smartphone.....tapi empunya badan tak smart learner....siap print lagi map, pun tak jumpa jugak....pakai google map pun sama....mati kutu....padahal time tu dah sampai pun kat KRU Academy, boleh pulak pie cari kat tempat lain....muahahahaha


Semalam pulak, adik aku Eqah ada interview dekat Adtec Shah Alam....aku ingat CIAST Shah Alam.....aku dengan penuh konfiden je la mengiyakan aku tau.....pastu bila tengok map, terus blank.....aku tak penah pie pun area Kota Kemuning nie.....aku Shah Alam ni setakat pie Uitm, Intec, Jakel, pie exam, Intekma....tu ja kot....nak masuk town dia pun aku tak reti dan aku takkan masuk....sebab banyak sangat roundbout....susah hati.....dari malam aku google jalan...tak dak idea nak pie celah mana....nak ikut jalan Puchong, memang dak la wei....jalan jem...

Bangun seawal pagi....pukul 5....awal gila....bukan sebab takut, tapi sebab Zara.....huwaaaaa, dia la nie bangun awai.....dulu pukul 3, ni dah lajak sikit pukul 4.....pastu pukul 5....bangun ajak tengok TV.....dah ler malam Ahad lepas, aku dah lena entah kemana....tetiba aku dengaq ada orang dok menyanyi lagu twinkle twinkle little star....ingat aku mimpi, rupa-rupanya Haiqal tak tidoq lagi...dok baring sambil menyanyi sambil main qeta.....haishhh la anak....tab kena sorok....aku tak suka sangat Haiqal ralik dengan benda tu....macam-macam kejadian lani yang jadi diluar jangkaan mak bapak...tak berani la aku...nauzubillah 



Pict : google

Ok berbalik kepada cerita asal.....dah kena pie Kota Kemuning....pukul 7.00 pagi aku dah keluar rumah....masuk ofis dulu, punch....jumpa pegawai sorang nie, aku tanya macam mana nak ke Adtec....dia pun terang...ooooo, senang je pooooonnnn!!! terus riak....bahahahaha....aku masuk qeta, terus pecut....adik aku ngan kawan dia dah menunggu dalam qeta....drive punya drive.....pastu susah hati....nak ikut exit USJ ka Subang Jaya???? huwaaaa.....jalan tengah jem nie....kalau sesat, mau balik Putrajaya balik nie....

Last aku suruh adik aku bukak waze.....dia bukak, dalam tu asyik tunjuk jalan ja....senyap....aku ambik, set kan balik....tetiba keluar suara....Melayu lagi....terus aku ikut waze.....belok kiri, belok kiri....tup-tup sampai depan Adtec....Yeay!!! senang gila guna waze....sangat membantu okei....




dah setel interview kat Adtec, adik kawan aku suruh hantar dekat stesen bas Shah Alam.....ehhhh, boleh aje....terus set kan  waze....nak ke stesen bas Shah Alam.....5 minit je wei dah sampai.....muahahahahaa.....terus angkuh....pasni nak ajak pie mana pun boleh....asalkan bateri henpon fully charge....kalau dak, tak guna jugak....  T__________T



Tiada ulasan :