29 April 2014

Kursus WOW My English at Port Dickson Golf & Country Club (PDGCC)

Actually, nama aku tak masuk senarai pun untuk join kursus nie.....last minute, ada sorang pegawai tak leh attend....dia tengah mencari orang.....aku ni memang tengah mencari kursus...bila tengok kena bermalam, weekend pulak tu...aku kena dapat permission laki aku +  bos dulu...bila 2-2 bagi green light, baru boleh say yes....bos okei, laki pun okei....aku tanya pulak dengan pegawai yang incharge course ni, boleh tak nak bawak family....tau la aku kan, kalau tak leh bawak, InsyaAllah aku tak pie....hahaha...tunggu Zara besaq sikit, dah putus susu badan, boleh la kot aku joint dengan senang hati...pucuk dicita ulam mendatang, pegawai yang incharge tu pun bagi green light....yippaaaa, hangkut laki ngan anak-anak pie kursus sekali  ;)


Tahun nie kursus buat di Port Dickson Golf & Country Club (PDGCC)....dekat ja pun dengan Putrajaya....ada la kot sejam lebih.....lalu ikut jalan belakang....laki aku cakap highway takut jem....yelah-yelah, ikut je lah....ai okei je....tapi Zara la buat perangai...dia batuk...kahak banyak....sebelum keluar rumah tu, badan dah dedaq sikit dah....aku ni mula susah hati, anak demam macam mana nak pie kursus....terus cepat-cepat masukkan ubat punggung....biaq hilang panas tu....otw ke PD, asyik nangis....batuk....last skali, muntah....kemain banyak....muntah sekali dengan kahak, baru la anak dara ni mau senyum, mau sembang....syukur



Sampai kat PDGCC, pie register dulu....then dapat kunci bilik....masuk bilik tengok ada welcoming surprise!!! bagus, tak penah pun attend kursus dapat benda-benda macam nie.....1st time okeh....Haiqal dengan Zara la habiskan epal nie....Haiqal pulak memang hantu epal....elok sangat lettew









Ni bilik yang aku dapat.....ada 2 katil besar...view pulak menghadap pool....selesa la....yang bestnya, tak payah mintak iron....dah memang ada dalam almari....siap ada kain untuk jadikan alas masa iron tu lagi....bukak pulak laci, ada sejadah....tengok syiling ada petunjuk arah kiblat....bukak cermin dalam toilet, siap ada dynamo....waaaa, complete....even tak ler nampak mewah, tapi semua benda ada....ini aku suka








lepas check in, solat....layan anak-anak mandi kolam....tengok si Zara....mula-mula kuis ja ayaq....pastu celup kaki.....pastu nak masuk pool...pastu siap tepis tangan aku lagi, nak buat semua sendiri.....Zara kan 'semua benda nak buat sendiri'.....hangin aku ngan dak kecik nie....bila aku apungkan badan, terus dia kodek-kodek kaki ngan tangan....nak berenang konon-kononnya.....dan-dan la laki aku pun, 'boleh la kita register Zara masuk kelas berenang'....iyolah sangat...kelas konon....puiiiii...hahahaha

malam tu aku dah start kelas.....kali ni kursus managed by JTP Consultant.....JTP tu stand for 'Jangan Tak Percaya'....terus aku confuse, boleh percaya ka??? bhahahaha....tak pernah aku dengaq consultant nama pelik macam nie...selalu orang letak nama yang ada style...stylo mylo......ni Jangan Tak Percaya pulak....okei-okei, kita tengok kemampuan JTP macam mana  :)



Banyak modul yang dijalankan sepanjang kursus nie....ni antaranya :-














Belajar make up....simple make up untuk ke ofis....then cara pemakaian tudung.....ada 5 cara pemakaian tudung/shawl yang depa ajar....yang aku ingat 1 je....hehehehe....tapi bagus la....sebab tudung bawal....aku boleh praktikkan....aku kan pengguna tegar bawal  ;)


Ni group 3 kalau tak silap....Zura (tudung merah) dimake over oleh ahli kumpulan....lain terus muka dia  T___T








  Yang laki pun tak ketinggalan hokei.....yang perempuan kene make up, yang laki pon sama ja.....tapi tak make up la, cuma kena posing atas stage, kena pakai transpender tu jugak.....bukan spender hokei...hahaha


Banyak aktiviti....tapi disebabkan course ni ada dia punya rules, tak leh main henpon....so banyak la gambar yang tak tertangkap....ni pun sebab ada wassup group...kalau dak, memang tak de ler koleksi aku....

malam pulak, as usual ada BBQ Night.....varieties of food....siap ada karaoke lagi....dah ler kalau boleh semua orang kena 'menyumbangkan' lagu....termasuk aku.....puas pikiaq nak nyanyi lagu apa.....alih-alih aku duet dengan Zura, Azilah nyanyi lagu Doa Untuk Kekasih....pas nyanyi terus cepat-cepat naik bilik, takut kena nyanyi lagi...nanti ujan....wakakakaka



Kak Sri yang sangat sempoi along this course...cayalah!!!







Peminat cilik En Omar and Aby






Keesokan hari ada Modul menu diet ape ntah...lupa dah tajuk....setiap ahli kumpulan kena tunjukkan skills memasak masing-masing  ;)



















dan hasilnya!!!















ni group aku punya  ;)

Semua nampak menyelerakan gittew...


Ni Aby....dia la yang conduct course ni dari a-z.....









Depa ni adik-beradik sebenarnya.....kaki jalan....dari depa dok berjalan saja, depa create satu consultant untuk share pengalaman dan pengetahuan yang sedia ada.....nampak je muda, tapi seriously memang terbaekkkkkkkkkk.....tak tipu wei.....ni first time aku joint kursus yang sangat enjoy dan santai...siap ada rules yang sememangnya semua orang boleh ikut....no sentap-sentap dalam course nie hokei















Sangat-sangat best!!! bagi korang-korang kat luar sana yang menguruskan kursus/seminar Jabatan....aku sangat suggestkan consultant nie....dan ending yang memang 'terasa' kat jiwa....ala-ala 'Malaysia Next Top Model' gittew....

Jadi, sapa yang nak rasa keseronokan tersebut, cubalah try consultant ni....memang berbaloi....memang terbaiiikkkkkkkkk....

JTP Consultant the best!!!

1 ulasan :

Tanpa Nama berkata...

Best tgk gbr. Boleh dapatkan contact tak?